יו"ר ההסתדרות: "צאו לרחובות היום ב-19:00 בערב"; החל ממחר שביתה כללית במשק

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד קיים היום פגישה עם משפחות החטופים, בסופה יצא בהכרזה לציבור הישראלי ולארגונים הכלכליים להפגין למען החטופים והודיע על שביתה כללית במשק החל ממחר. בר דוד: "צאו לרחובות וזעקו את זעקת החטופים. העסקה אינה מתקדמת בשל שיקולים פוליטיים"

 

 
יור ההסתדרות, ארנון בר דוד במסיבת העיתונאים / צילום מסך מהשידוריור ההסתדרות, ארנון בר דוד במסיבת העיתונאים / צילום מסך מהשידור
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/09/2024

"הדבר הזה שיהודים נרצחים במנהרות בעזה, הוא בלתי מתקבל על הדעת". כך אמר היום (א') בצהריים יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, במסיבת העיתונאים שהתקיימה בתום שיחותיו הממושכות עם משפחות החטופים.

העסקה אינה מתקדמת בשל שיקולים פוליטיים

"צריך להגיע לעסקה, ועסקה חשובה יותר מכל דבר אחר", אמר יו"ר ההסתדרות בר דוד, "הגעתי למסקנה אחרי ששוחחתי עם הרבה מאוד אנשים, קצינים, ושמעתי גם את ראשי המערכות הביטחוניות שלנו, העסקה אינה מתקדמת בשל שיקולים פוליטיים. את זה בלתי אפשרי לקבל".

עוד הוסיף בר דוד, "אני החלטתי שצריך להפסיק את ההפקרה של החטופים, של העקורים, של הכלכלה שמתרסקת. להפסיק את השיסוי שיש פה בחלקי החברה הישראלית. אנחנו כבר לא עם אחד, אנחנו מחנה ומחנה. חייבים להפסיק עם זה".

חייבים להחזיר את מדינת ישראל לשגרה

"חייבים להחזיר את מדינת ישראל לשגרה", המשיך ואמר בר דוד," אנחנו נמצאים בסחרור שאני לא יודע לאן נגיע. אנחנו מקבלים שקים של גופות במקום עסקה. והדעתי למסקנה שרק התערבות שלנו יכולה אולי לזעזע פה את מי שצריך לזעזע. ולכן החלטה שלי שהחל ממחר ב-06:00 בבוקר המשק הישראלי כולו ישבות שביתה מוחלטת". 

החל ממחר ב-06:00 בבוקר: שביתה מלאה ומוחלטת

"אנחנו נוציא הודעה מסודרת מי יוחרג ומי לא, וכרגע אני אומר, שביתה מלאה ומוחלטת, ונראה מחר לאן הדברים הולכים. 

"אני קורא לעם ישראל לצאת לרחובות היום בערב, מחר, תעזבו את מקומות העבודה. אני קורא לכל הארגונים הכלכליים במדינת ישראל להצטרף לשביתה. מחר אנחנו חייבים לזעוק את זעקת הארץ האהובה שלנו, לזעוק את זעקת החטופים, את זעקץ העקורים, ההרוגים שלנו. חייבים להחזיר את מדינת ישראל לשגרה".

 

מפורום העסקים של ישראל נמסר בתגובה: "הפורום הנמצא בקשר רציף עם יו"ר ההסתדרות בנושא, מברך על החלטתו של ארנון בר דוד המגלה מנהיגות.

"חברי הפורום המאגדים את  מרבית העסקים במשק מצטרפים להשבתה מחר.

"הערב בשעה 21:30 יודיעו בעלי העסקים בישראל על הצטרפותם לשביתה ועל צעדים נוספים בכינוס יחד, מטה ההייטק עם פורום החירום הלאומי, ראשי ערים, לשכת עו"ד, מנהלי בתי חולים והתנועה הקיבוצית. "אנו קוראים לכל המשק והארגונים להצטרף לכינוס שלנו ולהחלטות שיתקבלו בכפוף לרגולוציה רלוונטית".

x