המסחר התנהל בירידות שערים שהתחזקו לאורך היום

מדד ת"א-35 סיים עם ירידה של כ-0.9% ות"א-125 עם 0.75%, בעוד מדד ת"א-90 ירד 0.4% לאחר התמתנות הירידות בשעות הצהריים; סקירה יומית של שוק ההון

 

 
הסקירה היומית של שוק ההון / תמונה: Dreamstimeהסקירה היומית של שוק ההון / תמונה: Dreamstime
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני"ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/09/2024

הסקירה היומית של שוק ההון ליום ראשון 1.9.2024

שוק המניות

שבוע המסחר בשוק המניות נפתח על רקע החדשות הקשות והעצובות על החזרת גופותיהם של ששת החטופים שנרצחו בשבי ועל פיגוע הירי הרצחני באזור חברון. המסחר התנהל בירידות שערים שהתחזקו לאורך היום, כשמדד ת"א-35 סיים עם ירידה של כ-0.9% ות"א-125 עם 0.75%, בעוד מדד ת"א-90 ירד 0.4% לאחר התמתנות הירידות בשעות הצהריים.

בארה"ב עליות שערים בסופ"ש, ובין הדואליות בלטו נייס שירדה 3% וקמטק שאיבדה כ-4%.

בלטו היום בעליות שערים בעקבות דיווחים שפרסמו (ראו למטה : "דיווחים מעניינים מאתר המאיה"):

דוראל (10.9%+), אלקטריאון (10.1%+) וישראכרט (4.9%+), וכן הבורסה לניירות ערך (5.3%+) שהשיקה היום חוזים עתידיים על שלושה מדדים מובילים.

הראל השקעות השילה היום 6.5% לאחר שהציגה ירידה בהכנסות מפרמיות והפסד כולל של כ-108 מיליון שקל ברבעון השני בשל תשואת נוסטרו ריאלית שלילית.

פלרם נסקה 10.1% בזכות שיפור בתוצאות העסקיות ברבעון השני.

אירודרום העוסקת באיסוף, ניתוח ועיבוד מידע באמצעות כטב"מים, צנחה היום כ-20% בעקבות תוצאות חלשות עם ירידה חדה בהכנסות שנבעה מביטול עסקה בחודש אפריל ועיכוב באספקה של עסקה מדצמבר.

מדדים ענפיים בולטים

רוב מדדי המניות הענפיים רשמו ירידות שערים.

ת"א קלינטק עלה 2.1% בזכות אלקטריאון (10.1%+), דוראל (10.9%+) *ואקונרג'י שזינקה שבוע שעבר כ-30% והיום הוסיפה 7.1%*.

ת"א נפט וגז ירד 1.3% בהובלת נאוויטס (1.8%-), קבוצת דלק (1.4%-) ורציו (1.3%-).

שוק איגרות החוב

ירידה ממוצעת של כ-0.1% במדדי התל-בונד.
רוב מדדי התל-גוב רשמו ירידות שערים (ממוצע 0.15%-), תל-בונדים לטווח ארוך שקלי או צמוד מדד ירדו כ-0.4%.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה

מנורה מבטחים (3.1%+) הודיעה על רצונה לרכוש גרעין שליטה בישראכרט (4.9%+) של כ-32% (בדילול מלא) באמצעות הקצאה פרטית בפרמיה שתוסכם ולפי שווי גבוה מכ-2.6 מיליארד שקל. מנורה בדעה כי הרכישה תשיא ערך רב לישראכרט ולבעלי מניותיה ותחזק את חברת האשראי. הפנייה נעשתה בחמישי ליו"ר ולמנכ"ל ישראכרט עם בקשה לקבלת תשובה עד היום לגבי כניסה למו"מ.

יצרנית תמציות הטעם והריח תורפז (1.8%+) חתמה על הסכם לרכישת חברה אנגלית מקבוצת IFF (שרכשה את פרוטרום) העוסקת בייצור תמציות טעם באנגליה. העסקה מהווה רכישה אסטרטגית עבור תורפז וחיזוק מעמדה בבריטניה ואירופה. 

דוראל ותאגידי פרויקטים המוחזקים על ידה בארה"ב התקשרו בהסכם עם קונסורציום מלווים להעמדת הלוואות גישור למימון הקמת הפרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בסך כ-200 מיליון דולר ומסגרת להעמדת ערבויות של עד 85 מיליון דולר. המניה הגיבה בזינוק של 10.9%.

אלקטריאון זינקה היום 10.1% במחזור גבוה של 25 מיליון שקל לאחר שדיווחה כי יצרנית רכב מהמובילות בעולם משקיעה בה. מדובר בהקצאה של כ-2% בלבד, אבל כפי שהחברה מציינת ההשקעה מהווה ביטוי לאמון של יצרנית הרכב בטכנולוגיית הטעינה האלחוטית של אלקטריאון.

x