לומברד אודייר: תחזית חיובית לשוק המניות בשנה הקרובה

בלומברד אודייר מציינים כי הסברה היא שמגמת העלייה בשוק תימשך בחודשים הקרובים והשינויים שנצפו הם תיקון בריא בלבד

 

 

 
תחזית חיובית לשוק המניות בשנה הקרובה  / תמונה: AI פאנדרתחזית חיובית לשוק המניות בשנה הקרובה / תמונה: AI פאנדר
 

לומברד אודייר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/09/2024

בין ה-16 ביולי ל-5 באוגוסט, שוקי המניות חוו ירידה של 8%. הירידה נבעה ממספר סיבות עיקריות: נתון אינפלציה נמוך מהצפוי בארה"ב שגרם לתקוות להורדת ריבית, עמדת בנק יפן שהובילה למכירת מניות בשוק, ונתונים חלשים מארה"ב שהגבירו את החששות ממיתון. בנוסף, נזילות דלילה בקיץ תרמה להחמרת הירידות, בעיקר ביפן, טייוואן וקוריאה. מאז, השוק התאושש וה-S&P 500 מתקרב לשיאו מיולי. כעת, השאלה המרכזית היא: לאן השוק יתקדם מכאן?

בהתייחסות לאירועים האחרונים, אנו סבורים שמגמת העלייה בשוק תימשך בחודשים הקרובים, והשינויים שנצפו הם תיקון בריא בלבד. התחזיות למניות גלובליות נותרו חיוביות לשנה הקרובה, ואנו ממליצים על גישה חיובית כלפי מניות. מנקודת מבט כוללת, החששות ממיתון מוגזמים; האטה בצריכה ובשוק העבודה נחשבים חלק מריסטרט רגיל ולא מבשרים על מיתון קרוב. הכלכלה כיום פחות רגישה לריביות גבוהות, בין השאר בזכות הפחתה בהלוואות יתר ונעילת ריביות נמוכות. הכנסות התאגידים ממשיכות לגדול, על אף ההאטה בצריכה והוצאות טכנולוגיה שלא עמדו בציפיות. תחזיות הרווח למניה לשנים 2024 ו-2025 נותרו יציבות, מה שתומך בתחזית שלנו על צמיחה יציבה בשוקי המניות. מבחינה טכנית, מדד MSCI ACWI שמר על ממוצע של 200 ימים במהלך התיקון. החזרה של הפחד לשוק והנתונים החדשים מצביעים על ביקוש חזק למניות, עם קנייה בירידות ורכישות עצמיות שמתחדשות. ההתאוששות האחרונה נראית מבטיחה, עם מניות חזקות גם בסביבות סיכון.

ביפן, אנו רואים הזדמנויות השקעה. המגמות המאקרו-כלכליות החיוביות ותחזיות הרווח הטובות מספקות רוח גבית חזקה. התיקון החד יצר נקודת כניסה אטרקטיבית למשקיעים ארוכי טווח. אנו ממליצים להשקיע במניות יפניות ללא גידור, תוך התמקדות במניות קטנות ובינוניות שעשויות להרוויח מהשינויים והרפורמות ביפן. מבחינה מאקרו-כלכלית, יפן נהנית מיתרון כשותפה מרכזית של ארה"ב, והבסיס היצרני שלה עשוי להיות נכס חשוב עם שינויי שרשראות האספקה. צמיחת השכר שהשיגה את האינפלציה מספקת בסיס טוב לצריכה עתידית. תחזיות הרווח ביפן נותרו חיוביות, עם יצואנים גלובליים בעמדות טובות, עסקים מקומיים שמחזירים את כוח קביעת המחירים, ובנקים שמרוויחים מהחמרת המדיניות המוניטרית.

לסיום, כדאי לבחון השקעות בעלות ערך עצמאי ותועלת גיוון, במיוחד במניות עם פוטנציאל לביצועים טובים במצבים שונים. למרות שמניות עם תשואות דיבידנד גבוהות הראו תוצאות טובות במהלך השינויים האחרונים, הערכתן כקבוצה אינה אטרקטיבית במיוחד, ותשואות דיבידנד גבוהות מאוד לעיתים מעידות על מצוקה. לכן, אנו ממליצים להתמקד בחברות עם תשואות סבירות שצפויות להיות ברות קיימא.

בשינויים האחרונים, ניצלנו את הירידות ביפן כדי לשדרג אותה לאחת מהאזורים 'המועדפים ביותר' שלנו. אנו ממליצים למשקיעים לשמור על מניות במשקלים אסטרטגיים בתיקי ההשקעות שלהם. בנוסף, אנו שומרים על משקל יתר במניות הבריטיות ביחס למקבילותיהן באזור האירו, וממשיכים להעדיף את סקטור שירותי התקשורת בשל חשיפתו לטרנדים של צמיחה ארוכת טווח, את סקטור הצריכה הלא חיונית ואת סקטור החומרים בשל פוטנציאל ההתאוששות שלהם כאשר החששות ממיתון נחלשות. כמו כן, אנו ממשיכים להמליץ על השקעה בסקטור האנרגיה בשל תשואת בעלי המניות האטרקטיבית שלו. הבריאות, לעומת זאת, נותרה הסקטור הכי פחות מועדף שלנו עקב אי ודאות רגולטורית ושווים יקרים.
x