גמלא הראל מתפוצצת: המניה מזנקת ב-62.9%+

החברה שבשליטת היו"ר אפרים שפיטלני קיבלה הצעה מהראל השקעות לרכישת מלוא המניות בפרמיה של 80% מעל מחיר הסגירה אתמול; סקירה יומית של שוק ההון

 

 
סקירה יומית של שוק ההון / תמונה: Dreamstimeסקירה יומית של שוק ההון / תמונה: Dreamstime
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני"ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/09/2024

הסקירה היומית של שוק ההון ליום שני 2.9.2024

שוק המניות

יום המסחר התנהל בעליות שערים של מדדי המניות המובילים שהתחזקו לאורך היום, על רקע השביתה במשק (ממנה הוחרגה הבורסה לני"ע) ומחאת הציבור ברחובות. מדד ת"א-35 עלה כ-0.8%, ת"א-125 כ-0.9%  ות"א-90 כ-1%. את העליות הובילו בעיקר הבנקים וכן מניות מענף הנדל"ן.

כצפוי ביום שבו גם הבנקים והמשק שובתים וגם השווקים בארה"ב סגורים לרגל ה-Labor Day, מחזור המסחר נמוך והסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל, דומה למחזור בימי ראשון.

מדד הפחד VTA35 שעלה באוגוסט, ירד היום ל-16.3 נקודות וחזר לגובהו בסוף יולי.

מעל כולם בלטה גמלא הראל אשר נסקה 62.9% במחזור גבוה. החברה שבשליטת היו"ר אפרים שפיטלני קיבלה הצעה מהראל השקעות לרכישת מלוא המניות בפרמיה של 80% מעל מחיר הסגירה אתמול.

כמו כן בלטו תדיראן גרופ עם עלייה של 5.8%, פלסאון (4.3%+) ומשק אנרגיה (4.1%+).

ארית תעשיות הבטחונית זינקה 16.1% (ללא דיווח).

בין היורדות בלטה אלקטריאון (4.1%-).

מדדים ענפיים בולטים

ת"א בנקים-5 רשם עלייה של 1.4%, הבינלאומי עם 2.8%+ ומזרחי טפחות עם כ-2%+.

מדד ת"א נדל"ן עלה 1% ות"א בנייה הוסיף 1.3%.

בלטה אב-גד שעלתה 8.8% החברה הודיעה היום כי היא בוחנת הנפקת אג"ח לציבור.

שוק איגרות החוב

ירידות קלות של עד 0.2% במדדי תל-בונד השקליים, בעוד תל-בונד צמודי מדד רשמו עלייה זניחה.
מגמה מעורבת במדדי התל-גוב עם ירידה ממוצעת של כ-0.15%.

תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה ל-4.91%, הגבוהה ביותר מאז תחילת אוגוסט.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה

הראל השקעות הודיעה כי הדירקטוריון אישר להציע לחברת גמלא הראל כניסה למו"מ לגיבוש הסכם מיזוג משולש הפכי במסגרתו תרכוש את מלוא הונה המונפק והנפרע של גמלא מבעלי מניותיה. התמורה המוצעת הינה במזומן ומשקפת שווי של 560 מיליוני שקל, המשקף פרמיה של כ-250 מיליוני שקל ביחס לשער הסגירה הממוצע של מניית גמלא ב-30 ימי המסחר שקדמו ל-29 באוגוסט. ההצעה בתוקף לארבעה שבועות וכפופה להשלמת בדיקת נאותות.

תאת טכנולוגיות דיווחה אמש כי בעלת השליטה בה, קרן פימי, קיבלה התחייבות ממשקיעים מוסדיים ישראלים לרכוש ממנה מניות של תאת (כ-23% מההון) תמורת כ-129 מיליון שקל. פימי מממשת קרוב למחצית מהחזקתה ותרד להחזקה של כ-27%. בנוסף דיווחה החברה כי קיבלה התחייבות ממשקיעים מוסדיים ישראליים להשקיע בה בדרך של הקצאה פרטית של כ-6% מההון תמורת כ-36.5 מיליון שקל. ההקצאה והמכר נעשות במחיר הנמוך בכ-14% ממחיר הסגירה אתמול בנאסד"ק, והמניה הגיבה בירידה של 4.8%.

פי.סי.בי. טכנולוגיות עלתה היום 3.3% לאחר שדיווחה כי קיבלה הזמנת המשך לאספקה של מוצרים לזיווד אלקטרוניקה ומעגלים מודפסים עבור פרויקט בטחוני של "לקוח מוביל בתעשייה הבטחונית בישראל".

פריים אנרג'י זינקה 10.4% בזכות דיווח כי נודע לה שלפי החלטת המועצה הארצית הושלם תהליך אישור תיקון המאפשר תוספת שימושים בהם ניתן יהיה לתת היתר להקמת מתקנים פוטו וולטאיים, מתוך רצון לקדם מתקנים פוטו וולטאיים בדו-שימוש. התיקון יאפשר לחברה לקדם קבלת היתרים לפרויקטים שונים שלה.

אקסל סולושנס (2.8%+) זכתה במכרז אסטרטגי כספק בלעדי של נתבים ל"לקוח תקשורת מהותי בשוק הישראלי".

מטריסלף עלתה ב-5.8% בזכות עדכון על הצלחה בתוצאות ביניים של ניסוי פיילוט פרה-קליני שנעשה על חולדות כדי לבדוק יעילות רקמה עצבית אנושית מהונדסת לטיפול בפציעות חוט שדרה.

x