איפקס קפיטל בהמלצת קנייה למניית להב אל.אר

איפקס קפיטל בהמלצת קנייה עם מחיר יעד למניית להב אל.אר של 5.72 שקלים. למניה אפסייד של כ-73% על מחיר המניה הנוכחי

 

 

 
איפקס קפיטל בהמלצת קנייה / Image-by-wirestock-on-Freepikאיפקס קפיטל בהמלצת קנייה / Image-by-wirestock-on-Freepik
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/09/2024

פעילות הנדל"ן בגרמניה ממשיכה להציג תוצאות תפעוליות חזקות עם עליה ב-NOI מנכסים זהים והחברה ממשיכה להרחיב את הפעילות בצורה מרשימה תוך השבחת הנכסים הנרכשים. החברה ממשיכה בהרחבה משמעותית של פעילות האנרגיה הירוקה שלה ותפעל בהמשך להרחיב את פעילות המיחזור בישראל וכן את פעילות הנדל"ן המניב בדלק נכסים.

המלצת איפקס קפיטל מרקטס למניית להב אל.אר נשארת קנייה. איפקס מעדכנת את מחיר מניית להב אל.אר, שבשליטת אבי לוי, בעקבות תוצאות החברה לרבעון השני לשנת 2024, במחיר יעד של 5.72 שקל למניה - אפסייד של כ-73% על מחיר המניה הנוכחי.

האנליסט נועם פינקו כתב כי "החברה מציגה תוצאות תפעוליות טובות למחצית הראשונה לשנת 2024 בעיקר בזכות גידול בשווי נכסי הנדל"ן בגרמניה והרחבת הפעילות, שקוזזה עם גידול בהוצאות מימון והוצאות עסקה בגין רכישת נכסים".

פינקו הוסיף כי "החברה פועלת באופן שוטף להרחיב את עסקי האנרגיה הירוקה שלה ואת פעילות הנדל"ן המניב בגרמניה". וכי החברה במצב פיננסי איתן עם נזילות של כ-220 מיליון שקל בנוסך לקווי אשראי בלתי מנוצלים (ללא חברות כלולות), יחס LTV לנכסים של כ-50% ויחס הון למאזן של כ-40%. כן ישנה נזילות מספקת בחברות הבנות. הנזילות עשויה לאפשר לחברה, לדלק נכסים ולדלק ישראל לנצל הזדמנויות לצמיחה".

פינקו חילק את פעילות להב אל.אר למספר מגזרים עיקריים: מגזר הנדל"ן המניב בגרמניה, תחום פעילות הדלקים וחנויות הנוחות בישראל, תחום הנדל"ן בישראל ותחום האנרגיה הירוקה ומפעת.

בנוגע למגזר הנדל"ן המניב בגרמניה, כתב פינקו כי "החברה פועלת בסגמנט המרכזים המסחריים השכונתיים ונכסים המספקים צרכים בסיסים של האוכלוסייה, נכסים שהם יותר חסינים למיתון ותקופות פחות טובות, ושמעט ואינם מושפעים ממגמת התחזקות הרכישות אונליין שמשפיעות יותר על מרכזים מסחריים גדולים. אי לכך החברה מתרכזת בנכסים המבוססים בעיקר על סופרמרקטים גדולים, וכן שוכרים כגון רשתות עשה זאת בעצמך. 

"הנכסים מושכרים בדרך כלל לשוכרים חזקים כגון דקטלון, רשתOBI, מרשתות ה"עשה זאת בעצמך" הגדולות בגרמניה ולרשתות הסופרמרקטים המובילות : ,PENNY ,REWE ,NETTO, LIDEL ,EDEKA. בחלק מהמקרים החברה גם יודעת להשביח את הנכסים באמצעות החלפת שוכרים, שיפור תפוסות, הארכת תקופות שכירות וניצול זכויות בניה. נציין כי זכויות הבניה בדרך כלל לא מקבלות שווי בהערכות השווי בספרים. שכר הדירה בנכסים הינו צמוד מדד בעוד הריבית העומדת מול הנכסים הינה נומינאלית.

"בפעילות האנרגיה הירוקה, החברה ממשיכה לגדול וצופה כי היקף המגה וואט המניב יעלה מכ- 50 מגה וואט בסוף שנת 2023 לכ- 79 מגה וואט בסוף שנת 2024 ולכ- 384 מגה וואט בסוף שנת 2025 (מתוכו חלק החברה יעמוד על כ- 275 מגה וואט). היקף ההשקעות הנדרש הינו כ- 1.65 מיליארד שקל, כאשר חלקה של להב הינו 1.103 מיליארד שקל (מתוכו נשאר להשקיע קרוב למיליארד שקל). רוב החוב מול ההשקעה הזו יהיה כמובן פרויקטאלי. החברה צופה NOI של 181 מיליון שקל לאחר השלמת הפרויקטים (בשנת 2026) מה שמשקף תשואה גבוהה מאוד על ההשקעה".

"להב רכשה לאחרונה כ- 31% ממניות פריים אנרג'י תמורת כ- 43 מיליון שקל וחתמה על הסכם שליטה משותפת. פריים הינה שותפה של החברה בפיתוח פרויקטים בישראל בהספק של 100 מגה וואט סולארי בתוספת כ- 500 מגה וואט אגירה. נחתם הסכם מול בנק לאומי למימון פרויקטים אלו בהיקף של עד 595 מיליון שקל.

"תחת פעילות חברת האנרגיה ישנה גם חברת המחזור מפעת. בראיה אסטרטגית בלהב צופים צמיחה בפעילות מכמה כיוונים: 1. קיבולת תחנת המעבר השרון של החברה שעברה שדרוג הינה כ- 3,000 טון אשפה ליום, כאשר הניצולת כיום הינה 1,500 טון ליום. 2. רכישת מטמנות ותחנות מעבר נוספות. 3. בוחנת פתרונות בתחום המיון והטיפול בפסולת ובמציאת פתרונות קצה. 4. הקמת מתקן לייצור RDF לטיפול בפסולת היבשה. בנוסף החברה מתמודדת (יחד עם שותפים) במכרז הגדול להשבת אנרגיה ברמת חובב.

"בנוגע לפעילות דלק נכסים ודלק ישראל - הדלקים וחנויות הנוחות בישראל כתב פינקו כי, החברה ממשיכה לפתח את פעילות דלק נכסים ודלק ישראל באמצעות זכייה במכרזים לתחנות חדשות במיקומים אסטרטגים, המשך הגדלת הפעילות הקמעונאית וקידום השבחה נדל"נית במספר מתחמים. דלק ישראל הגישה במהלך השנה הצעות שלא התקבלו לרכישת השליטה בשופרסל ובדואר ישראל.

"לסיכום, פעילות הנדל"ן בגרמניה ממשיכה להציג תוצאות תפעוליות חזקות עם עליה ב-NOI מנכסים זהים והחברה ממשיכה להרחיב את הפעילות בצורה מרשימה תוך השבחת הנכסים הנרכשים. החברה ממשיכה בהרחבה משמעותית של פעילות האנרגיה הירוקה שלה ותפעל בהמשך להרחיב את פעילות המיחזור בישראל וכן את פעילות הנדל"ן המניב בדלק נכסים.

"להערכתנו המניה מתומחרת בחסר עמוק והמלצתנו נשארת קנייה במחיר היעד הינו של 5.72 שקל, הגבוה בכ- 73% ממחיר המניה". 


x