מעדיפים אג"ח גרמניה ובריטניה על פני אג"ח ארה"ב

הבנק השוויצרי לומברד אודייר מעדיף אג"ח גרמניה ובריטניה על פני אג"ח ארה"ב. למה ?

 

 

 
אג״ח גרמניה ובריטניה על פני אג״ח ארה״ב / צילום: Dreamstimeאג״ח גרמניה ובריטניה על פני אג״ח ארה״ב / צילום: Dreamstime
 

לומברד אודייר - בנק שווצרי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/09/2024

בזמן האחרון, השווקים הגלובליים התמודדו עם האטה בצמיחה, שינוי במדיניות מוניטרית ותנודתיות גבוהה בעקבות מתיחות גיאופוליטית במזרח התיכון. מגמת הדיפלציה הצפויה התבססה, ונראה כי גם הפד יתחיל להוריד ריבית בספטמבר. העלאת הריבית הפתאומית של הבנק המרכזי היפני הוסיפה לתנודתיות בשוק, והשוק היפני עשוי להיות יוצא דופן בסביבה שבה הריבית יורדת.
 
למרות הירידה החדה בתשואות הגלובליות, התשואות של אגרות חוב ממשלתיות עדיין גבוהות מהממוצעים הארוכים, מה שמצביע על כך שהן אטרקטיביות למשקיעים המחפשים השקעה לטווח ארוך. המשקיעים מחפשים מקלט בנכסים כמו אגרות חוב ממשלתיות בשל הסיכונים המוגברים והתנודתיות בשוק. העתיד יהיה תלוי באיזון בין סיכוני הצמיחה, אינפלציה וסיכונים גיאופוליטיים.
 
בארה"ב, הדינמיקה הכלכלית נחלשת, כפי שמוצג ביצירת משרות חלשה ושיעור אבטלה עולה. השוק מצפה להורדת ריבית על ידי הפד ב-25 נקודות בסיס בספטמבר ובכמעט 100 נקודות בסיס עד סוף השנה, עם סיכוי לפעולות אגרסיביות יותר אם התנאים הכלכליים יתדרדרו. אנו סקפטיים לגבי סיכון מיתון ומעריכים שהתשואות הקצרות עלולות להיות לא יציבות לאור הציפיות הגבוהות להורדות ריבית. מבחינה פוליטית, המרוץ לנשיאות התהדק לאחר פרישתו של ג'ו ביידן, עם סיכוי כמעט שווה בין קמלה האריס ודונלד טראמפ. אנו מאמינים שניצחון טראמפ עלול להוביל לצמיחה גבוהה ואינפלציה גבוהה יותר, בעוד שניצחון האריס עשוי להוביל להמשכיות במדיניות ואינפלציה נמוכה יותר. במרוץ לקונגרס, התוצאה קרובה מדי לניבוי, ולכן אנו מעדיפים להתמקד באסטרטגיות המעלות תשואות ולהיות גמישים לגבי אורך התקופה. אנו שומרים על עמדה ניטרלית לגבי אגרות חוב אמריקאיות עם העדפה לטווח של 5-7 שנים וממשיכים לראות באגרות חוב מוגנות מפני אינפלציה בארה"ב כגידור מעניין במקרה של ניצחון רפובליקני.
 
באירופה, הבנק המרכזי האירופי צפוי להמשיך בהורדות ריבית בספטמבר כדי להתמודד עם האטה כלכלית, ואנו צופים שתי הורדות נוספות עד סוף השנה. אנו מעדיפים אגרות חוב גרמניות לטווח של 5-7 שנים על פני אגרות חוב אמריקאיות, שכן אגרות חוב גרמניות צפויות להנות מהורדות ריבית נוספות ומהיחלשות האירו. אגרות חוב גרמניות שימשו כעוגן מול חששות ממדיניות פיסקלית מרחיבה, והן עשויות להנות מהאי-ודאות הגיאופוליטית הנוכחית. למרות הערכת שווי אטרקטיבית של אגרות חוב ממשלתיות צרפתיות, אנו מעדיפים אגרות חוב ממדינות עם אפיקי חוב יציבים יותר. בבריטניה, הסיכונים הפוליטיים וציפיות להורדות ריבית מהבנק של אנגליה עשויים להניע פעילות כלכלית, במיוחד לאחר סימנים לכך שהאינפלציה מאטה. אנו מעדיפים אגרות חוב בריטיות לטווח של 5-7 שנים על פני אגרות חוב אמריקאיות, עם תמיכה מתחזיות להיחלשות GBP ויכולת להורדות ריבית עמוקות יותר מצד הבנק המרכזי.
 
בהיבטי אשראי, התנאים האחרונים בשוק תומכים בעמדתנו הניטרלית עם העדפה לאשראי אירופי. אנו לא מצפים לתשואות חזקות מהמרווחים, שעדיין נוטים לעלות. למרות שהמרווחים התרחבו, במיוחד בארה"ב, הם נשארים בקצה התחתון של ההיסטוריה. היסודות חיוביים, עם רווחים ורווחיות גבוהים, מה שמוביל לטרנדים חיוביים בדירוגים. שיעורי הפיגור הגיעו לשיאם והחלו לרדת.

העמדות בארה"ב נשארות אופטימיות עם תחושות חזקות לגבי אשראי, בעוד שבאירופה הן זהירות יותר. אנו מעדיפים אשראי אירופי מגודר בדולר על פני האשראי האמריקאי. כמו כן, אנו רואים התפשטות בין מרווחים באיכות השקעה ובין מרווחים בסיכון גבוה, שחוזרים לממוצעים ההיסטוריים לאחר חציית ממוצע ה-200 יום. אנו צופים הרחבה נוספת של פרמיית סיכון האשראי.
x