טכנולוגיות ירוקות כחול - לבן

כנס Greentech אופק ירוק שייערך בירושלים יחשוף טכנולוגיות ותפישות חדשות שיסייעו לישראל לעמוד ביעדי האנרגיה הנקייה

 

 

 
צוות מוביל כנס גרינטק. מימין: עמוס לסקר, פרופ׳ רוזה אזהרי, ד״ר משה זילברמן, צילום: נתנאל חדדצוות מוביל כנס גרינטק. מימין: עמוס לסקר, פרופ׳ רוזה אזהרי, ד״ר משה זילברמן, צילום: נתנאל חדד
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/09/2024

כנס ותערוכת Greentech 2024 יתקיימו בין ה-17-18 בספטמבר בבנייני האומה בירושלים וצפויים להשתתף בהם מאות בעלי עניין בתחום האנרגיה הירוקה וביניהם: מפעלי תעשייה, משקיעים, יזמים, חברות סטארט-אפ, מנהלים ברשויות מקומיות (עירוניות וכפריות) חוקרים מהאקדמיה, אנשי ממשלה ועוד.

הכנס יציג את החשיבות הקריטית של האנרגיה הירוקה לעתיד האנושות ולעתידה של ישראל ואת ההזדמנויות הכלכליות והטכנולוגיות שטמונות בה. ההרצאות והמושבים יחשפו תמונת מצב עדכנית על ייצור אנרגיה ירוקה בשיטות שונות כמו: רוח, שמש, גלי ים ועוד, טכנולוגיות לחסכון באנרגיה ולניהול אופטימלי של אנרגיה, אחסון והעברת אנרגיה, טכנולוגיות לתכנון, ניהול ובקרה של אתרי אנרגיה מבוזרים ושורה ארוכה של נושאים נוספים. במסגרת הכנס תתקיים תערוכה שבה יציגו סטארט-אפים טכנולוגיות חדשות שמשנות את כללי המשחק בתחומי האנרגיה הירוקה. 

הכנס יציג וימחיש את מעמדן המוביל של נשים בתעשיית האנרגיה הירוקה הישראלית שתהיינה משתתפות בולטות בפאנלים השונים. כך, לדוגמא, במושב החדשנות של הכנס תשתתפנה נשים בלבד: המנחה, צביה בראון, מייסדת ומנכ"לית חברת CtD, ארווין טל-גוטלמאכר, מנכ"לית Hydrolite, ד"ר בת-אל כוהן ויזל, הטכנולוגית הראשית של Solar-PV, אירית פידל, מנכ"לית Fidelity Energy Consulting ורונית אשל, מנהלת בכירה וראש תחום טכנולוגיות האקלים ברשות החדשנות. 

שני יושבי ראש הכנס הם: ד"ר משה זילברמן, ראש מרכז אנרגיה ירוקה במכללת עזריאלי להנדסה, ירושלים ועמוס לסקר, מנכ"ל קהילת EnergyCom ובעבר מנכ"ל חברת החשמל. 

עמוס לסקר, יו"ר משותף של הכנס: "מאז שפרצה המלחמה ב- 7/10 התחדד הצורך של ישראל להבטיח את החוסן האנרגטי, והרציפות התפעולית ברמת המשתמש, דהיינו אספקת חשמל אמינה ברמת בית האב, השכונה, היישוב. "אופק ירוק", שמו של הכנס, יציג את הפוטנציאל של טכנולוגיות ירוקות כחול-לבן לתרום חלק משמעותי בעתיד האנרגטי ובחוסן של ישראל".

ד"ר משה זילברמן, יו"ר משותף של הכנס: "במושבי הכנס נבחן בין השאר את התוכנית האסטרטגית של משרד האנרגיה לשנת 2050, נצביע על פערים, סוגיות של רגולציה וכלכלה וכיצד הטכנולוגיות החדשות ושימוש ברשתות חשמל מקומיות יכולים לגשר על פניהם ולהבטיח שהמדינה תעמוד ביעדי הפחתה ואיפוס פליטת גזי חממה. טכנולוגיות ירוקות הן גם תעשייה צומחת בעלת פוטנציאל כלכלי גלובלי אדיר ומבקרי הכנס יוכלו להתרשם מפריצות דרך ישראליות שעשויות להיות הדבר הגדול הבא בשוק העולמי".

כנס Greentech שעבר, צילום: נתנאל חדד

x