מערכת תשלומים חדשה תאפשר לעסקים להתעדכן ביתרת החשבון שלהם

רשות המסים משיקה מערכת תשלומים חדשה במס הכנסה המאפשרת לעסקים לקבל מידע מקיף ועדכני על חובות ויתרת זכות

 

 

 
מערכת תשלומים חדשה במס הכנסה / צילום: Dreamstimeמערכת תשלומים חדשה במס הכנסה / צילום: Dreamstime
 

רשות המסים בישראל
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/09/2024

רשות המסים משיקה היום מערכת מקוונת חדשה לדיווח ותשלום מקדמות וחובות מס הכנסה המותאמת לשימוש גם בטלפון חכם. המערכת פותחה על ידי שע"ם וחטיבת הגבייה ברשות המסים והיא כוללת מספר חידושים המהווים שיפור משמעותי בשירות לציבור.

כידוע, גם כיום ניתן לדווח ולשלם חובות במס הכנסה באופן מקוון. החידוש במערכת הוא שלאחר ביצוע הזדהות באמצעות שם משתמש וסיסמה של בעל התיק ברשות המסים, ניתן לקבל תמונה כוללת של מצב החובות לפי חלוקה לשנות מס וסוג החוב (מקדמות, שומה, מס רווחי הון, קנסות, וכו'). כמו כן, ניתן לקבל מהמערכת מידע על שלבי החוב כגון: חוב חדש, חוב בהסדר תשלומים, חוב בהתראה וחוב בהרשאה, ולקבל מידע על תשלומים ששולמו ועדיין לא נקלטו במצב החשבון.

לצד שירות זה מאפשרת המערכת לבעל תיק לבצע תשלום של חובות מס הכנסה מכל הסוגים באופן מקוון במערכת מאוחדת אחת. ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית, ובנוסף ניתן גם להפיק מהמערכת שובר או לשלם שובר (גם אם הופק על ידי המייצג/ת), ללא צורך בהגעה פיזית לבנק הדואר.

המערכת מאפשרת גם לבעל התיק לנהל מעקב שוטף אחר עמידתו בחובת הדיווח והתשלום של מקדמות לאורך השנה, ומציגה את שיעור המקדמות שנקבע והשינויים בשיעור המקדמות ככל שחלו. בנוסף, המערכת מציגה עבור כל תקופת דיווח, את המחזור שדווח, סכום המקדמה, הסכום ששולם והיתרה במידה ונותרה. עוד המערכת מאפשרת לבצע תיקון לדיווחים שכבר דווחו בשנת השוטפת ובשנתיים שקדמו לה, בהתאם לכללים שנקבעו.

המערכת תאפשר לבעלי עסקים בישראל, ולאזרחים המבקשים לדווח על הכנסות ממקורות שונים, כגון רווחי הון או שכר דירה, לנהל מעקב צמוד אחר מילוי חובותיהם, להימנע מהליכי אכיפה ומצבירת ריבית, הפרשי הצמדה וקנסות בגין חובות, וכל זאת באמצעות ממשק קל לתפעול וידידותי למשתמש.     


x