פי 3 מהמתוכנן: ביקושים של מעל חצי מיליארד שקל בהנפקת אג"ח של קבוצת רימון

הבעת אמון גדולה בקבוצת רימון. החברה זכתה לביקושים של מעל חצי מיליארד שקל בשלב המוסדי של הנפקת אג"ח ראשונה, יותר מפי 3 מהיקף הגיוס המבוקש

 

 

 
יוסי אלמלם, צילום: דוד מוסקוביץיוסי אלמלם, צילום: דוד מוסקוביץ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/09/2024

קבוצת רימון, בניהולו של יוסי אלמלם, השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת איגרות חוב ראשונה (סדרה א'). במסגרת המכרז המוסדי, זכתה החברה לביקושים גבוהים בהיקף של כ-520 מיליון שקל, יותר מפי 3 מהיקף הגיוס המבוקש, כאשר לאור הביקוש הגדול בחרה החברה להגדיל את היקף הגיוס בשלב זה ולגייס 175 מיליון שקל (לעומת תוכנית מקורית לגיוס של 150 מיליון שקל), בכפוף לאישור חברת הדירוג. השלב הציבורי צפוי להתקיים בימים הקרובים. כספי ההנפקה יחזקו את הגמישות הפיננסית של החברה ויתמכו בהמשך אסטרטגיית הצמיחה והרווחיות, תוך מיקסום היתרונות היחסיים של רימון. 

אגרות החוב מסדרה א' מדורגות בדירוג A2 על ידי חברת מידרוג, בעלות מח"מ של כ-4.3 שנים וללא בטוחות. בעקבות ביקושי היתר הגבוהים שנרשמו בהנפקה, ריבית הסגירה בשלב המוסדי נקבעה על 5.82% (שקלי, לא צמוד למדד). תשלומי הריבית באג"ח ישולמו פעמיים בשנה בחודשים אפריל ואוקטובר, וקרן האג"ח תיפרע לשיעורין ב-14 תשלומים לא שווים. באוקטובר 2025-אפריל 2029 תשולם 5% מהקרן בכל תשלום, ולאחר מכן באוקטובר 2029-אפריל 2032 תשולם 10% מהקרן בכל תשלום. את ההנפקה הובילה הפניקס חיתום, ובהשתתפות אי.בי.אי חיתום ומשרד עורכי הדין אגמון עם טולצ'ינסקי.

בשבוע החולף פרסמה רימון את תוצאותיה למחצית הראשונה של 2024 והציגה גידול של כ-31.9% בהכנסות לכ-454.8 מיליון שקל, וגידול של כ-50.7% ברווח הנקי במחצית לכ-37.7 מיליון שקל. צבר העבודות של החברה סמוך למועד פרסום הדוח הכספי עלה לכ-2.42 מיליארד שקל 

לאחרונה חתמה רימון, באמצעות חברה בבעלות מלאה שלה - יורוהינקה צ'ילה, על מכתב קבלה לביצוע עבודות דחיקה ימית בפרויקט להקמת מתקן התפלה בצ'ילה, וזאת תמורת 36 מיליון דולר בתוספת מע"מ שישולמו בכפוף לעמידה באבני דרך. בהתאם למכתב הקבלה, סיום ביצוע העבודות צפוי תוך שנה, עד לחודש יולי 2025. 

יוסי אלמלם, מייסד ומנכ"ל קבוצת רימון: "כחלק מהיערכותנו להמשך צמיחת החברה, אנחנו מנפיקים לראשונה אג"ח, כאשר ההיענות המרשימה בהנפקה, מצד שורה של גופים מוסדיים מובילים, מהווה לראייתנו הבעת אמון מצד שוק ההון בחברה, ובמהלכים העסקיים שאנחנו מובילים בהתאם לאסטרטגיית החברה. התמורה בהנפקה תחזק את הגמישות הפיננסית של החברה, תאפשר לנו לגשת לפרויקטים משמעותיים נוספים בישראל ובחו"ל ולהמשיך לייצר ערך באמצעות המשך צמיחה מואצת תוך שמירה על רווחיות נאותה גם בשנים הבאות." 

לגרף רימון לחצו כאן

73 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 40.09 מיליון ברימון
קרנות נאמנות שמחזיקות את רימון. לרשימה המלאה
x