זינוק בסכום הגיוס: בנק דיסקונט השלים הנפקת ני"ע בכמעט 3 מיליארד שקל

הבנק, שתכנן במקור לגייס פחות מ-2 מיליארד שקל, רתם את הביקושים הגבוהים שהתקבלו בשוק המקומי, כ-6 מיליארד שקל, והגדיל את היקף ההנפקה לכ-2.8 מיליארד שקל. מנכ"ל הבנק, אבי לוי: "הצלחת ההנפקה היא הבעת אמון גבוהה של המשקיעים באיתנות הפיננסית של בנק דיסקונט"

 

 

 
אבי לוי, מנכ״ל קבוצת דיסקונט, צילום: ישראל הדריאבי לוי, מנכ״ל קבוצת דיסקונט, צילום: ישראל הדרי
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/09/2024

בנק דיסקונט גייס אתמול (ד') 2.75 מיליארד שקל כשהשלים את השלב המוסדי של הנפקת אג"ח ונע"מ לציבור. הבנק תכנן לגייס פחות מ-2 מיליארד שקל, החליט לרתום את הביקושים הגבוהים שהתקבלו בהנפקה, כ-5.5 מיליארד שקל ולהגדיל את סכום הגיוס. 

ההנפקה לציבור כללה 3 סדרות חוב: איגרות חוב (הרחבת סדרה טז') בהיקף של 1.3 מיליארד שקל במח"מ של כ-5 שנים ובמרווח אפקטיבי של 0.72% מעל ממשלתי; ניירות ערך מסחריים (נע"מ סדרה 4) בהיקף של 1.2 מיליארד שקל במח"מ שנה ובמרווח אפקטיבי של 0.15% מעל ריבית בנק ישראל; וכתבי התחייבות נדחים (COCO) סדרה י' בהיקף של 0.3 מיליארד ש"ח במח"מ של כ-6 שנים ובמרווח אפקטיבי של 1.55%.

ההנפקה נועדה לתמוך באסטרטגיית הצמיחה הרב שנתית של דיסקונט ובהרחבת תיק האשראי המגוון והאיכותי של הבנק, ותסייע לחזק את מקורות הנזילות.

אבי לוי, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "הצלחת ההנפקה היא הבעת אמון גבוהה של המשקיעים באיתנות הפיננסית של בנק דיסקונט, במיוחד בתקופה מאתגרת זו במשק הישראלי. תוצאות הגיוס יאפשרו את המשך אסטרטגיית הצמיחה והפיתוח של הבנק".

x