בית הזהב נכנסת לגרעין השליטה ברני צים

חברת בית הזהב תרכוש 25% ממניות רני צים מרכזי קניות בשני שלבים שלאחר השלמתם ייחתם בין הצדדים הסכם שליטה משותף; מניית רני צים עולה ב-5.53%+

 

 

 
רני צים וגולן רובינשטיין, צילום: טל שובלרני צים וגולן רובינשטיין, צילום: טל שובל
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/09/2024

רני צים, באמצעות חברת האחזקות הפרטית שלו, וחברת בית הזהב הציבורית, חתמו על הסכם מחייב, לפיו בית הזהב תרכוש מרני צים עד 25% ממניות חברת רני צים מרכזי קניות שבשליטתו. מניית רני צים עולה ב-5.53%+.

עם השלמת ההסכם, עשויים צים ובית הזהב לחתום על הסכם שליטה משותף בחברה. המהלך יביא להכנסת שותף אסטרטגי לחברת רני צים מרכזי קניות, לצד הקטנה משמעותית של המינוף בחברת האחזקות הפרטית של רני צים, באמצעותה הוא שולט ברני צים מרכזי קניות, בחברת פסגות ובחברות נוספות. במקביל, המהלך עשוי להביא לדחיית הנפקת האג"ח בחברת האחזקות הפרטית של רני צים, בגינה פורסם תשקיף בחודש שעבר.

על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים, תרכוש בית הזהב, שבשליטת משפחת רובינשטין ויונל כהן, מידי רני צים בשני שלבים את המניות האמורות. בשלב הראשון, תרכוש בית הזהב 9% ממניות החברה מידי רני צים, ובשלב השני, תוכל בית הזהב לממש אופציה, שתפקע לכל המאוחר בחודש נובמבר הקרוב, כ-16% נוספים ממניות רני צים מרכזי קניות. להידבק לנוסח הדיווח המיידי שהינו טוב יותר לרני צים מרכזי קניות לדעתי. עם זאת, בין הצדדים סוכם, כי במידה וחברת רני צים מרכזי קניות תציג, במועד שאינו מאוחר מיום 31.12.25, גידול בהון העצמי והחברה תגיע לשווי, כפי שנקבע בין הצדדים, תשולם לרני צים תמורה נוספת של 15 מיליון שקל, כך שהתמורה הכוללת בעיסקה תסתכם בכ-125 מיליון שקל. תמורה זו משקפת שווי של כ-500 מיליון שקל לרני צים מרכזי קניות, לעומת שווי של כ-396 מיליון שקל לפיו נסחרת החברה הבוקר בבורסה. 

בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים, רני צים ימשיך לכהן כיו"ר פעיל של החברה, וימשיך להוביל את מהלכיה העסקיים של החברה לצד הנהלתה, כאשר המיקוד של העשייה יהיה ביצירת ערך במתחמים משולבי מסחר, תעסוקה ושירותים בפריפריה בחברה היהודית, בישובים ערביים ובשכונות מבוססות.

רני צים מרכזי קניות נמצאת כיום בשיאו של תהליך אסטרטגי, במרכזו מיקוד והרחבה משמעותית של פעילותה בתחום המרכזים המסחריים, לצד ביצוע פעולות לצמצום המינוף הפיננסי של החברה. כחלק מתהליך המימושים, מכרה החברה השנה את אחזקותיה בחברת הייזום למגורים מגידו, השלימה השבוע עיסקה למכירת 50% ממרכז הקניות שלה במעלות, והיא נמצאת בתהליך למימוש אחזקות במרכז הקניות בירכא.

במסגרת הפיתוח העסקי של החברה, היא צפויה להשיק במהלך השנתיים הקרובות 9 מרכזי קניות חדשים, מתוכם ייפתחו כבר השנה המרכזים ברהט, טמרה ובבקעת אונו. בהתאם גם עדכנה החברה לאחרונה את תחזיותיה העסקיות. על פי תחזית החברה, יגדל ה-NOI בשנת 2026 לכ-180 מיליון שקל וה-FFO של החברה החברה יצמח משמעותית לסך של כ-94 מיליון שקל.

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "בהמשך להחלטתי להקטין את היקף ההתחייבויות האישיות שלי, בחרתי להכניס שותף אסטרטגי, חזק ומוערך לחברת רני צים מרכזי קניות, מה שיאפשר לי גם להתמקד ולקדם את תכניותיה העסקיות המשמעותיות של החברה בשנים הקרובות, הכוללות גם הגדלה משמעותית של פורטפוליו הנכסים שלה. חברת בית הזהב, מביאה עימה ידע ונסיון רב, שישלימו את היכולות של רני צים מרכזי קניות, ואני משוכנע שהחברה ומנהליה יהיו שותפים מצויינים לדרכנו וליישום האסטרטגיה ארוכת טווח של החברה. רני צים מרכזי קניות נמצאת לקראת קפיצת מדרגה משמעותית מאוד בהיקפי פעילותה בשנים הבאות, והצטרפותה של בית הזהב תהווה מכפיל כוח שיתמוך משמעותית במימוש הפוטנציאל הרב הקיים בה".

גולן רובינשטין, מנכ"ל בית הזהב ומבעלי השליטה בה: "פעילותה של רני צים בתחום נדלן מניב תפעולי משיק לפעילות רבת-השנים של בית הזהב. בשנה החולפת בית הזהב מימשה את חלקה בנכסי בתי האבות באנגליה ואת בית הדיור המוגן שבעת הכוכבים בהרצליה פיתוח בהיקף של כ- 750 מיליון שקל לאחר השבחתם במשך עשור ויצירת ערך מוסף ורווח גדול. המימושים השאירו קופת מזומנים נרחבת לאיתור הזדמנויות עסקיות עם ערך מוסף ופוטנציאל רווחיות גבוה וההשקעה ברני צים מרכזי קניות היא דוגמא מצוינת. לדבריו, העסקה מביעה אמון ביזמות העסקית של רני צים מרכזי קניות ויכולתה לאיתור קרקעות, להשבחה, לבניה ולאכלוס מלא ושגשוג הפרויקט וכן במשק ובשוק הון בישראל. כניסתה של בית הזהב תאפשר ביתר שאת את מימוש הפוטנציאל הגלום ברני צים מרכזי קניות״. 

x