דירוג Baa2 למוניאן ושינוי כיוון הבחינה להשלכות שליליות

מידרוג מותירה תחת בחינה את הדירוג של מוניאן Baa2 ומשנה את כיוון הבחינה מהשלכות לא ודאיות להשלכות שליליות

 

 
מידרוג מותירה תחת בחינה את הדירוג של מוניאן Baa2 / צילום: Dreamstimeמידרוג מותירה תחת בחינה את הדירוג של מוניאן Baa2 / צילום: Dreamstime
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/09/2024

Moinian Limited

דירוג מנפיק

Baa2.il

בחינת דירוג עם השלכות שליליות

דירוג סדרה

Baa2.il

בחינת דירוג עם השלכות שליליות


מידרוג מותירה תחת בחינה (CREDIT REVIEW) את הדירוג Baa2.il למנפיק ולאג"ח סדרה ב' שהנפיקה Moinian Limited (להלן: "החברה") ומשנה את כיוון הבחינה מהשלכות לא ודאיות, להשלכות שליליות. 

אגרות החוב במחזור המדורגות על ידי מידרוג: 

סדרת אג"ח

מספר נייר ערך

דירוג

אופק דירוג

מועד פירעון סופי

ב'

1143015

Baa2.il

בחינה דירוג עם  השלכות שליליות

30/12/2024


למידע אודות שיקולי הדירוג הנכם מופנים לדוח מעקב מחודש יוני 2024.

שיקולים עיקריים להותרת הדירוג בבחינה

בחודש מאי 2024 מידרוג האריכה את בחינת הדירוג עם השלכות לא ודאיות לאג"ח סדרה ב', בעקבות כוונת החברה להנפיק סדרת אג"ח חדשה אשר הייתה מיועדת לפירעון התשלום סופי של אג"ח סדרה ב', בסכום זהה. גיוס האג"ח לא יצא אל הפועל ומידרוג מותירה תחת בחינה את דירוג המנפיק ודירוג אג"ח סדרה ב', בשל הנזילות החלשה של החברה למול חלות קרן אג"ח סדרה ב' לפירעון ביום 30.12.2024 בסך כ- 334.1 מ' ₪ ערך נקוב (כ- 91.5 מ' דולר) בתוספת ריבית ומשנה את כיוון הבחינה לשלילי. 

ליום 30.06.2024 בקופת החברה (סולו) כ- 2.6 מ' דולר בלבד. לאחר תאריך המאזן, החברה קיבלה תזרים של כ-15 מ' דולר ממכירה חלקית של נכס 572 וכן היא צפויה לקבל חלוקות מחברות בנות עד לסוף השנה בהיקף המוערך בכ- 12.5 מ' דולר. לחברה אין כיום מקורות ודאיים לכיסוי הפער בין התזרימים לעיל לבין סכום פירעון האג"ח, הנאמד בכ-62 מ' דולר.

בדיווח החברה מיום 30.08.2024, החברה עדכנה כי בעל השליטה, מר ג'ו מויניאן, נמצא במו"מ למכירה ו/או מימון מחדש בקשר עם חמישה נכסים שונים המוחזקים על ידי בעל השליטה שלא באמצעות החברה, אשר התמורה בגינם צפויה לעמוד על כ-118 מ' דולר (חלק הבעלים) לו יתממשו העסקאות. מתוך התמורה התחייב בעל השליטה להעמיד לחברה הלוואת בעלים, בסכום שיידרש לחברה לצורך פירעון התשלום האחרון של סדרת אג"ח סדרה ב'.  הלוואת הבעלים תועמד בתנאים זהים להלוואות הבעלים הנוכחיות שהעמיד בעלת השליטה לחברה. מבין המקורות להזרמת הלוואת הבעלים כפי שהציגה החברה, הסכום המהותי נובע מעסקת מימון מחדש של בניין מגורים במרכז מנהטן, אשר עשויה להזרים לבעל המניות תמורה של כ- 68 מ' דולר. לפי דיווח החברה מזכר הבנות צפוי להיחתם בשבוע הקרוב והשלמת העסקה צפויה עד סוף אוקטובר 2024.

מידרוג סבורה כי הסביבה הכלכלית בה פועלת החברה מאופיינת בקצב ההשקעות והעסקאות מתון בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, לקושי בהשלמת עסקאות מכירה ומימון מחדש וללחץ על מחירי הנכסים בשל כך. להערכת מידרוג גורמים אלו מכבידים על הגמישות הפיננסית של החברה ומעלים את סיכון האשראי ברקע הנזילות החלשה. 

הותרת הדירוג תחת בחינה עם שינוי כיוון הבחינה להשלכות שליליות, הינו בשל התקצרות פרק הזמן למועד פירעון האג"ח   ולצורך המשך בחינה של מקורות המזומנים ומועד קבלתם בחברה לצורך פירעון האג"ח ביום 30.12.2024 בסך כ- 334.1  מ' ₪ ערך נקוב ובתוספת ריבית. תרחיש הבסיס של מידרוג הינו כי פירעון האג"ח ימומן באמצעות הזרמת בעלים, זאת בהישען על מגוון המקורות שהציג בעל השליטה ועל ניסיון העבר. עם זאת, בנקודת זמן זו קיימת אי ודאות לגבי התממשות מקורות אלו ומועדם. בזמן הקרוב מידרוג תעקוב אחר התפתחות השלמת העסקאות המיועדות להזרמת הלוואת הבעלים וככל שלא תעלה הודאות לגבי מקורות אלו, הדבר עלול להוביל לפעולת דירוג שלילית. 

x