קבוצת שלמה השלימה בהצלחה הרחבת שתי סדרות אג"ח עם ביקושים של כ- 910 מיליון ש"ח ממשקיעים מוסדיים

במסגרת הגיוס החברה הרחיבה שתי סדרות אג"ח יט' (שקלית), ו-כ' (צמודת מדד), במח"מ של כ-3.21 ו- 3.42 שנים, בהתאמה

 

 

 
אסי שמלצר, צילום: גדי סיארהאסי שמלצר, צילום: גדי סיארה
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/09/2024

חברת שלמה החזקות, מקבוצת שלמה דיווחה כי השלימה בהצלחה את המכרז למשקיעים מסווגים במסגרת הרחבת שתי סדרות אג"ח (יט’, כ’). במסגרת המכרז נרשמו ביקושים כוללים של כ-910 מיליון ש"ח, כאשר החברה בחרה לקבל התחייבויות מוקדמות לרכישת אג"ח בהיקף כולל של כ-420 מיליון ש"ח. האג"ח מגובות בערבות של ש. שלמה רכב.

תמורת ההנפקה תשמש בעיקר למחזור חוב פיננסי קיים ולפעילותה השוטפת של חברת ש. שלמה רכב והחברות הבנות שלה. המחיר המכרז בסדרה יט' (השקלית)  במסגרת המכרז משקף תשואה אפקטיבית של 5.78% (כולל עמלת התחייבות מוקדמת) והחברה החליטה לקבל התחייבויות מוקדמות בסדרה זו בהיקף של כ-225 מיליון ש"ח. המחיר בסדרה כ' (צמודת מדד) במסגרת המכרז משקף תשואה אפקטיבית של 3.02% (כולל עמלת התחייבות מוקדמת) והחברה החליטה לקבל התחייבויות מוקדמות בסדרה זו בהיקף של כ-195 מיליון ש"ח.

סדרות יט’ ו-כ’ מדורגות ilAA על ידי S&P מעלות. 

במכרז למשקיעים מסווגים השתתפו מגוון רחב של גופים מוסדיים, מהגדולים בשוק ההון המקומי. את ההנפקה הובילו רוסאריו קפיטל ו- IBI  חיתום והנפקות ואיתן פעלו גופי חיתום נוספים. המכרז לציבור יתקיים בימים הקרובים.

אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה, מסר: " אנו שמחים על הביקושים הערים שנרשמו במהלך המכרז למשקיעים מסווגים ומודים למשקיעים על הבעת האמון בחברה גם בתקופה הזו. אנו סבורים שיש להמשיך בפיתוח עסקי הקבוצה וכלכלת ישראל".

בחודש שעבר פרסמה שלמה החזקות את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2024 והציגה צמיחה בהכנסות שגדלו בכ-11% והסתכמו בכ-1.45 מיליארד ש"ח. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות צמח בכ-31% הסתכם בכ-114 מיליון ש"ח. במחצית הראשונה לשנת 2024 הכנסות הקבוצה צמחו בכ-11% והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בכ-251 מיליון ש"ח. חטיבת הרכב והאשראי רשמה גידול של כ-11% בהכנסות הרבעון השני שהסתכמו בכ-1.14 מיליארד ש"ח. בתחום הביטוח חברת שלמה ביטוח הציגה גידול של כ-10% בהכנסות מפרמיות בשייר שהסתכמו בכ-311 מיליון ש"ח לעומת כ-283 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. חל שיפור חיתומי בעיקר בתחום רכב רכוש הנובע מהעלאת תעריפים וירידה בשיעור הנזקים והחברה עברה להציג רווח כולל בסך של כ-21 מיליון ש"ח ברבעון השני לעומת הפסד כולל בסך של כ-47 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

x