סולרום מתמזגת לחברה הציבורית 3DM - המניה מזנקת

חברה תעשייתית ביטחונית מצטרפת לבורסת ת"א עם השלמת מיזוג חברת סולרום לחברה הציבורית 3DM. מניית 3DM מזנקת ב-7.81%+

 

 

 
מימין לשמאל: איתי מולדבסקי, בעל השליטה בסולרום; אורי מור, מי שהוביל את העיסקה מטעם מור לנגרמן בנקאות להשקעות; מתן רבין, מנכ״ל סולרום ועידו אילון מנכל 3דיאם. צילום: יח״צמימין לשמאל: איתי מולדבסקי, בעל השליטה בסולרום; אורי מור, מי שהוביל את העיסקה מטעם מור לנגרמן בנקאות להשקעות; מתן רבין, מנכ״ל סולרום ועידו אילון מנכל 3דיאם. צילום: יח״צ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/09/2024

חברת 3דיאם (3DM) הציבורית וחברת סולרום, הפועלת בתחום הביטחוני, הודיעו היום על השלמת העסקה למיזוג סולרום ופעילותה ל-3DM ועל שינוי שמה של החברה הציבורית ל-סולרום החזקות בע"מ. במסגרת העסקה, נרכשו מלוא מניות סולרום ע"י 3DM בתמורה להקצאת 74% ממניות החברה הממוזגת לבעלי מניות סולרום. כמו כן, הוקצו 0.99% ממניות החברה הממוזגת ליזם העסקה, פירמת הבנקאות להשקעות מור לנגרמן. את המיזוג הוביל אורי מור, שותף מייסד במור לנגרמן, המכהן כדירקטור בחברה הממוזגת. מניית 3DM מזנקת ב-7.81%+. 

שווי שוק החברה הממוזגת לאחר השלמת העסקה עומד על כ-130 מיליון שקל.

במקביל, דיווחה סולרום כי קיבלה 2 הזמנות לרכישת מוצרים בהיקף של כ-5 מיליון שקל מלקוח מהותי של חברת הבת, שהינו חברה גדולה הפועלת בתחום הביטחוני בישראל.

המיזוג עם 3DM, העוסקת בתחום המחקר ופיתוח של לייזרים מסוג QCL, נועד להרחיב את פעילותה של סולרום, בין היתר, תוך בחינת יישומים של לייזרים אלו בתעשיות הביטחוניות. ללייזרים מסוג זה יתרון על פני לייזרים מסורתיים בכל הקשור לזיהוי מטרות, חישה מרחוק ותקשורת מאובטחת ברוחב פס גבוה ברשתות צבאיות.

סולרום, הנמצאת בשליטת איתי מולדבסקי ודוד מימון (המחזיקים יחד באמצעות חברה משותפת כ-68% ממניות סולרום טרם העסקה, וכ-52.2% ממניות החברה הממוזגת), הינה חברה תעשייתית שנוסדה ב-1987, העוסקת בפיתוח, תכנון, ייצור ושיווק מוצרים בתחום האלקטרו-מכניקה, האלקטרוניקה והמכניקה לשווקים צבאיים ולחברות ביטחוניות מובילות. סולרום מספקת ללקוחותיה שירותי פיתוח וייצור של רכיבים אלקטרונים ואלקטרו־מכניים. מערכות החשמל, האלקטרו־מכניקה והבקרה שהיא מייצרת מיועדות לחטיבות הים, היבשה, האוויר והחלל בפרויקטים המפותחים כיום בישראל. המוצרים והמערכות מתוצרת הקבוצה נמכרים לתעשיות הביטחוניות. לסולרום שלושה מפעלי ייצור בישראל, והיא מעסיקה כ-140 עובדים.

מתן רבין, צילום: יהונתן קולט

לדברי מתן רבין, מנכ"ל סולרום, "סולרום מציגה בשנים האחרונות צמיחה אורגנית בהכנסות וברווח, ובמקביל פועלת ומיישמת אסטרטגיה של מיזוגים ורכישות, במסגרתה רכשה בין השנים 2017-2020 שלוש חברות בתחומי פעילותה. אני מאמין כי הפיכתה של סולרום לחברה ציבורית, בשילוב  יכולותיה ועבודתה ארוכת השנים עם התעשיות הביטחוניות, יאפשרו לה לקדם עסקאות, להאיץ את הצמיחה ולהרחיב את פעילותה לתחומים נוספים בשוק הבטחוני בשנים הבאות. אני מודה להנהלת 3DM הפורשת על שיתוף הפעולה והאמון לאורך תהליך המיזוג ולמשקיעים על הבעת האמון בחברה ובהנהלתה. אנו מחויבים להמשך מימוש יעדי החברה תוך השאת ערך לבעלי המניות". 

במקביל, דיווחה סולרום כי חברה בת בבעלותה המלאה קיבלה שתי הזמנות מלקוח מהותי של חברת הבת, שהינו חברה גדולה בעלת איתנות פיננסית הפועלת בתחום הבטחוני בישראל, לרכישת מוצרים המיוצרים על-ידי חברת הבת, בתמורה לסך כולל של כ-5 מיליון שקל. המוצרים יסופקו במהלך השנים 2025 ו-2026.

סולרום הציגה צמיחה ושיפור ברווחיות בשנתיים האחרונות. ההכנסות צמחו ב–11% ב–2022, והמשיכו לצמוח ב–34% ב–2023 והסתכמו ב–69.4 מיליון שקל. הרווח הגולמי גדל ב–45% ב–2023 לעומת 2022, והסתכם בכ–15.6 מיליון שקל שהם 22% מהמחזור, לעומת 20% מהמחזור ב–2022. בשנת 2023 רשמה החברה רווח נקי מפעילות נמשכת של 9.6 מיליון שקל, בהשוואה ל- 3.6 מיליון שקל ב-2022.

צבר ההזמנות של החברה נכון ליוני 2024 הסתכם בסך של כ-68.9 מיליון שקל, בהשוואה לצבר הזמנות בסך של כ-35.5 מיליון שקל נכון ל- 31.12.2023.

המגמה נמשכה גם ברבעון הראשון של 2024 ביחס לרבעון המקביל אשתקד: ההכנסות צמחו ב–12% ל–18.4 מיליון שקל; הרווח הגולמי עלה ב–175% ל–6.6 מיליון שקל; והרווח הנקי הסתכם בכ-3.8 מיליון שקל.

סולרום צמחה עד כה גם אורגנית, אך גם באמצעות רכישות שסיפקו לה כוח אדם הנדסי ומפעלים בקרבת הלקוחות הגדולים. ב–2017 רכשה החברה את אביב תעופה וחלל, שהתמחתה בתחומי כבילה, ומכלולים. ב–2019 רכשה את מנרה מערכות, שהתמחתה בייצור מערכות חשמל צבאיות, וב–2020 רכשה את ישראטק, שמספקת שירותי תכנון ופיתוח הנדסי וייצור אבות טיפוס בתחום התקשורת ומחזיקה בכתבי הסמכה של חברות ביטחוניות מובילות.

בנוסף לפעילות התעשייתית האמורה, החלה החברה לרשום ברבעון השלישי של 2024 הכנסות מהשכרת נכס נדל"ן מניב. השכירות החודשית היא כחצי מיליון שקל כאשר ההסכם הנוכחי הוא לתקופה של 15 חודשים, עם אופציה להארכה ב-12 חודשים נוספים. 

x