פרויקט Atrisco של אנלייט בארה"ב יוצא לדרך

אנלייט מודיעה על תחילת הפעלה מסחרית של פרויקט Atrisco Solar & Storage בארה"ב, אחד מפרויקטי הדגל של החברה, בעלות הקמה כוללת של 827 מיליון דולר; המניה עולה ב-5.44%+

 

 

 
‏‏גלעד יעבץ, מנכ״ל חברת אנלייט, צילום: אילן מור‏‏גלעד יעבץ, מנכ״ל חברת אנלייט, צילום: אילן מור
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/09/2024

אנלייט אנרגיה מתחדשת מודיעה היום (11 בספטמבר 2024) על תחילת הפעלה מסחרית של פרויקט הדגל Atrisco Solar & Storage שבניו-מקסיקו, בעל הספק ייצור של 364 מגה וואט סולארי ו-1.2 גיגה וואט שעה אגירה. ההפעלה המסחרית של כל מערך הייצור הסולארי במיזם צפויה להסתיים בשבועות הקרובים וההפעלה המסחרית של מערך אגירת האנרגיה תושלם לפי ההערכה לפני תום השנה הנוכחית. הפרויקט צפוי לספק חשמל מאנרגיה ירוקה, השווה לצריכה השנתית הכוללת של כ-110,000 משקי בית בניו-מקסיקו. מניית אנלייט עולה ב-5.44%+.

פרויקט Atrisco, אשר הוקם על ידי חברת הבת Clenera, הינו הפרויקט הגדול ביותר שהוקם על ידי אנלייט עד היום במונחי הספק ייצור כולל ובהיבט עלות ההקמה. בפרויקט נעשה שימוש בפאנלים סולאריים של חברת Runergy New Energy Technology, פיתרון אגירת האנרגיה סופק על ידי חברת Tesla ויצרנית מערכת העקיבה אחרי השמש היא Array Technologies Inc. הפרויקט הוקם על רמה מדברית בגובה 1,700 מטר מעל פני הים, בתנאים אופטימליים לחווה סולארית, אשר תורמים לתפוקה גבוהה מאוד ביחס להספק המותקן. 

עלות ההקמה הכוללת של הפרויקט היא 827 מיליון דולר, כאשר הכנסות הפרויקט בשנת ההפעלה המלאה הראשונה צפויות לעמוד על 51-55 מיליון דולר, וה-EBITDA על 41-45 מיליון דולר. האנרגיה הסולארית ומרכיב האגירה בפרויקט נמכרים במלואם ל- Public Service Company of New Mexico במסגרת Busbar PPA לתקופה של 20 שנה. על פי תנאי ה-BusBar PPA חברת החשמל המקומית מחויבת לרכוש את כלל האנרגיה המיוצרת במתקן. מדובר במרכיב שאינו כלול בכל PPA ויש לו השפעה חיובית על תפוקות המתקן הכוללות. 

בחודש יולי 2024 עדכנה החברה על השלמת הסגירה הפיננסית למרכיב האגירה של הפרויקט, וזאת לאחר שבחודש דצמבר 2023 הודיעה החברה על סגירה פיננסית למרכיב הסולארי של הפרויקט. במסגרת הסגירה הפיננסית, השיגה החברה שותפי Tax Equity בשיעור של כ-51% מעלות ההקמה של הפרויקט, כאשר מרכיב הטבת מס נוסף בגין תכולת הייצור המקומית של חברת Tesla ייבחן בחודשים הקרובים. ככל שיאושר תהיה לכך השלכה חיובית נוספת על תשואת הפרויקט. 

"השלמת השלב הראשון של ההפעלה המסחרית בפרויקט Atrisco מהווה אבן דרך משמעותית מאוד", אומר נשיא ומנכ"ל Clenera, אדם פישל. "פיתחנו שטח מופר (brownfield) ללא פוטנציאל שימוש והפכנו אותו לתחנת כח המייצרת אנרגיה ירוקה. תושבי מדינת ניו-מקסיקו ייהנו מאנרגיה נקייה מפליטות ובעלות אטרקטיבית. Atrisco הינו הפרויקט הראשון שלנו במדינת ניו-מקסיקו, מתוך סדרה של השקעות עתידיות נוספות שאנו מתכננים במדינה."

"אנו גאים לראות את Clenera, הזרוע הביצועית של אנלייט בארה"ב, משלימה את ההישג החשוב והמשמעותי של הפעלה מסחרית של פרויקט Atrisco", אומר גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת. "פרויקט Atrisco מהווה תרומה עצומה הן לכלכלת ניו-מקסיקו, הן להשגת יעדי איכות הסביבה והן לבטחון האנרגטי ובמקביל תורם גם למיצובה של אנלייט כ-IPP ו-developer מוביל. בזכות התפוקות האופטימליות באיזור ניתן לייצר את החשמל ב-Atrisco בעלות אטרקטיבית. המיזם יצמצם את פליטת הפחמן בניו-מקסיקו, ובמקביל יביא לפיתוח כלכלי והזדמנויות תעסוקה לכלל האיזור. פרויקטי האנרגיה הירוקה הנוספים שלנו בדרום-מערב ארה"ב, חלקם גדולים אף יותר מ-Atrisco, נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים מאוד. אנו מצפים לחיבורם של פרויקטים אלו לרשת החשמל, ובכך להוסיף ולתרום לאיכות הסביבה באיזור ולשגשוג כלכלי."

x