הסכם מסחרי ראשון בין ישראל וסרביה

מטרת ההסכם היא להגדיל את הסחר בין שתי המדינות שהיקפו כיום נמוך יחסית ועומד על כ- 90 מיליון דולר בשנה, וכן לקדם שיתופי פעולה וליצור הזדמנויות עסקיות חוצי גבולות בין המדינות

 

 

 
קרדיט: התאחדות התעשייניםקרדיט: התאחדות התעשיינים
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/09/2024

התאחדות התעשיינים הישראלית, חתמה לראשונה היום בצהריים על מזכר הבנות (MOU) עם לשכת המסחר והתעשיה הסרבית, במעמד הנשיא הרצוג ונשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ', בארמון סרביה, בבירה בלגראד, במסגרת המפגש הכלכלי המתקיים לצד ביקורו המדיני של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בסרביה ואלבניה.

מטרת ההסכם היא להגדיל את הסחר בין שתי המדינות שהיקפו כיום נמוך יחסית ועומד על כ- 90 מיליון דולר בשנה וגם לקדם שיתופי פעולה וליצור הזדמנויות עסקיות חוצי גבולות בין המדינות.

ההסכם מניח את היסודות ליוזמות הכוללות שיתוף פעולה הדדי ויצירת הזדמנויות השקעה וסחר על ידי החלפת מידע רלוונטי, אירוח אירועים משותפים ותמיכה בביקורים הדדיים של משלחות עיסקיות, ונציגי ממשל.

יו"ר איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן: "אני שמח וגאה לחתום לראשונה על הסכם MOU עם עמיתיי הסרבים. הסכם זה מהווה עוד צעד חשוב בחיזוק הקשרים המסחריים בין שתי המדינות והמטרה שלנו היא להגדיל משמעותית את הסחר. יש לזכור כי צמיחת הכלכלה במדינות המערביות מתכווצת ולכן עלינו לפתחההזדמנויות החדשות במדינות כמו סרביה. מבחינה זו, הסכם זה "פותח שערים" ליצואנים הישראלים המחפשים להתפתח לשווקים חדשים. יש לזכור כי לצד היותה ידידת אמת של מדינת ישראל, סרביה היא מדינה מתפתחת ולאור הייצוא הקיים האפסי ביננו פוטנציאל הרחבת היחסים המסחריים והכלכליים הוא משמעותי במיוחד".

כלכלת סרביה היא מגוונת ופועלת עפ"י עקרונות של שוק חופשי. המגזרים החזקים ביותר הם: IT, תעשיית רכב, מכונות, כרייה, אנרגיה וחקלאות. בטווח הקרוב הכלכלה הסרבית צפויה לצמוח בהתמדה בסביבות 3-4% בשנה. היקף היבוא הישראלי עם סרביה בשנת 2023 עמד על כ-63 מיליון דולר, וכלל סחר בטבק ותחליפיו, מווצרי גומי ופלסטיק, מכונות ומישור מכאני, מוצרי מזון מעובד. היקף היצוא הישראלי עם סרביה בשנת 2023 עמד על כ-27 מיליון דולר, וכלל סחר בכימיקלים, מינרלים, מוצרי פלסטיק, מכונות ומיכשור מכאני, מוצרים אנאורגניים.

x