הושלם המיזוג של חברת קיודיסול לשלד הבורסאי אינטרנט זהב

שווי שוק החברה הממוזגת לאחר השלמת העסקה עומד על כ-90 מיליון שקל

 

 

 
אלי שרביט, יו״ר קיודיסול, צילום: ישראל הדריאלי שרביט, יו״ר קיודיסול, צילום: ישראל הדרי
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/09/2024

השלד הבורסאי אינטרנט זהב וחברת קיודיסול (QD-SOL), הפועלת בתחום ייצור מימן ירוק, הודיעו היום על השלמת העסקה למיזוג אינטרנט זהב ופעילותה לקיודיסול, ועל שינוי שמה של החברה הציבורית לקיודיסול. במסגרת העסקה, יוקצו 100% ממניות קיודיסול לשלד תמורת כ-78% ממניות השלד.  

שווי שוק החברה הממוזגת לאחר השלמת העסקה עומד על כ-90 מיליון שקל.

בין בעלי המניות העיקריים בחברה: שותפות Blue Ocean (בה שותפים, בין היתר, השחקן ההוליוודי אשטון קוצ'ר, גיא עוזרי ואפי אפשטיין), הטכניון ועוד.

קיודיסול עוסקת בתכנון, פיתוח וייצור של פאנלים סולאריים פוטוקטליטיים להפקת מימן ירוק, ע"י ניצול אנרגיית השמש בתהליך פוטוקטליטי ובאמצעות ננו-חלקיקים ייחודיים פרי פיתוחה, והכל ללא שימוש בחשמל וללא תלות ברשת הולכת החשמל (גריד). המטרה של קיודיסול היא להפחית את עלות ייצור המימן הירוק לרמה כזו שהוא יהיה תחרותי ביותר לשיטות הייצור הקיימות כיום כאשר מדובר בטכנולוגיה נקייה יותר וללא פליטות של חומרים מזהמים.

החברה פועלת בשוק המימן הירוק, שצפוי לצמוח בקצב שנתי ממוצע של כ-55% עד 2030, ולהגיע להיקף של כ-90 מיליארד דולר עד 2030. על רקע התחייבויות לאיפוס פליטות שמובילות ממשלות ברחבי העולם, למעלה מ-30 מדינות גיבשו אסטרטגיית מעבר למימן ירוק.

קיודיסול הוקמה ע"י שותפות Blue Ocean Sustainability Fund - בה שותפים השחקן ההוליוודי אשטון קוצ'ר, גיא עוזרי, אפי אפשטיין, וירון קייזר (שמשמש כמנכ"ל החברה).

הפיכת החברה לציבורית יאפשר לה להרחיב את פעילותה, בין היתר גם לאפיקים של מיזוגים ורכישות של מוצרים משלימים או תומכים – באופן שעשוי לקדם את מטרת החברה להגיע למסחור ומכירות.

קיודיסול נוסדה בנובמבר 2021, ומשרדיה ממוקמים בנס ציונה, שם מתבצעת כל פעילות המחקר והפיתוח של החברה. החברה מעסיקה כ-13 עובדים, מתוכם 9 מדעני מו"פ ומאז הקמתה ועד היום גייסה החברה כ-6 מיליון דולר באמצעות כספי משקיעים בעלי שם בינלאומי, מענקים מרשות החדשנות ופרסים בינלאומיים. החברה זכתה במקום הראשון (ובפרס של חצי מיליון דולר) מתוך 780 חברות מכל המזה"ת, בתחרות החדשנות היוקרתית מטעם קרן זיו אבירם ופורבס לשנת 2023. לחברה קיימות שלוש בקשות לפטנטים בארה"ב, מתוכן שתי בקשות פטנט מלאות.

לדברי אלי שרביט, יו"ר קיודיסול, "המיזוג של קיודיסול לאינטרנט זהב והפיכתה לחברה ציבורית מסמל אבן דרך חשובה עבורנו ועבור תעשיית האנרגיה הירוקה בישראל ובעולם. אנו גאים בשותפות הייחודית שלנו עם קיודיסול שהבינו את הפוטנציאל האדיר של המימן הירוק. אנו בטוחים שהמהלך יאפשר לנו להוביל את השוק עם טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך ליצור של דלק נקי, ולהיות חלק מרכזי בהפחתת פליטות פחמן עולמיות. בהזדמנות זו אני מבקש להודות להנהלת אינטרנט זהב הפורשת על שיתוף הפעולה והאמון לאורך תהליך המיזוג ולמשקיעים על הבעת האמון בחברה ובהנהלתה. אנו מחויבים להמשך מימוש יעדי החברה תוך השאת ערך לבעלי המניות". 

x