ביקום משלימה הנפקה של סדרת אג״ח בסך מיליארד שקל

בהמשך להגדלת אחזקותיהם של בעלי השליטה בבזק וביקום, ביקום השלימה מהלך משמעותי של החלפת אג"חים עם סדרה חדשה שתיפרע בסוף שנת 2029

 

 

 
הנפקה של סדרת אג״ח / צילום: Dreamstimeהנפקה של סדרת אג״ח / צילום: Dreamstime
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/09/2024

בהמשך להגדלת אחזקותיהם של בעלי השליטה בבזק וביקום, ביקום השלימה מהלך משמעותי של החלפת אג"חים עם סדרה חדשה שתיפרע בסוף שנת 2029. אמון המחזיקים בקבוצה הוביל לביקושים גדולים והנפקה מוצלחת של מיליארד ש"ח כחלק מהחלפה של הסדרה הקיימת. 

כחלק מאסטרטגית טווח ארוך של בעלי השליטה בקבוצת בזק, ביקום מודיעה על הנפקה של סדרת אג"ח ז' בסך מיליארד שקל אשר תישא ריבית של 5.5%. קרן החוב של סדרה זו תיפרע בסוף שנת 2029. ההנפקה בוצעה כחלק מהחלפה חלקית ביחס של 1:1.01 מול סדרה ו' הקיימת. 

סדרת האג"ח החדשה של ביקום דורגה בדירוג A3 עם אופק יציב וצפויה גם היא להיכנס למדדים המרכזיים בשבועות הקרובים. 

מהלך זה, כחלק ממהלך של הארכת מח"מ החוב של ביקום, נועד להגדיל את הגמישות הפיננסית של ביקום ומדגיש את הראייה ארוכת הטווח של בעלי השליטה ונכונותם להמשיך להחזיק בבזק תוך אמון מלא באסטרטגיית הקבוצה. בזק ממשיכה להוות אי של יציבות במשק הישראלי ולהציג פרופיל פיננסי חזק וביצועים תפעוליים מוצלחים בכל מנועי הליבה לצד המשך השקעות בסיבים ודור 5, ותמיכה באוכלוסיות השונות בכל רחבי המדינה. 

בנוסף למהלך המשמעותי בגזרת החוב, בעלי השליטה ממשיכים להגדיל אחזקותיהם בקבוצה ברבעונים האחרונים, ועד כה השלימו הגדלה של כ-10% בהחזקתם בביקום דרך רכישות עצמיות וכ-1% נוסף בהחזקתה הישירה של ביקום בבזק.

החתמים בהנפקה היו לידר שוקי הון והיא לוותה ע"י פירמת עורכי הדין שבלת ושות'.

x