הרשות הורתה על הוזלת תעריפי ביטוח רכב חובה ב"פול"

אופנועים ייהנו מהוזלה בשיעור ממוצע של כ-7%; רכבים פרטיים ומסחריים בבעלות חברה יוזלו בכ-7.5% בממוצע. עדכון התעריפים ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025

 

 

 
הוזלת תעריפי ביטוח רכב חובה בפול / צילום: Dreamstimeהוזלת תעריפי ביטוח רכב חובה בפול / צילום: Dreamstime
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/09/2024

לאחר שביצעה בחודשים האחרונים ניתוח של מידע אקטוארי עדכני בענף רכב חובה, הודיעה היום רשות שוק ההון כי תעריפי ביטוח רכב חובה לאופנועים בתאגיד ה"פול" יוזלו בשיעור ממוצע של כ-7%. הוזלת התעריפים תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025.

מהרשות נמסר, כי המידע האקטוארי אותו ניתחה, מתבסס על הדוח הסופי של עלויות ביטוח רכב חובה בישראל לשנת 2022 שנמסר לרשות מאת מפעיל מאגר המידע הסטטיסטי בענף ביטוח רכב חובה. הדוח כולל את המלצותיו של מפעיל המאגר לתעריפי הסיכון המוצעים בענף. תעריפי הסיכון שמפרסם מפעיל המאגר מהווים את הבסיס לקביעת תעריפי ביטוח החובה ב"פול". הממצאים העדכניים של הניתוח האקטוארי מצביעים על ירידה בתעריפי הסיכון של ביטוח החובה לאופנועים ב"פול" במידה המאפשרת הוזלה שיעור ממוצע של כ-7%. גם לאחר הוזלה זו, יעמוד שיעור הסבסוד לכלים המבוטחים ב"פול" ברמה המותרת לפי חוק. 

יש לציין, כי בשנה שעברה התייקרו תעריפי הביטוח לאופנועים ב"פול" בשיעור ממוצע של כ-10% בהתבסס על הנתונים העדכניים שהיו זמינים אז. בעדכון התעריף הנוכחי, רשות שוק ההון מעדכנת גם את התעריפים לרכבים פרטיים ומסחריים עד 3.5 טון בבעלות פרטית בכ-5% ולרכבים פרטיים ומסחריים עד 3.5 טון בבעלות חברה בשיעור ממוצע של כ-7.5%. 

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "ענף ביטוח הרכב בישראל הוא ענף דינמי ותחרותי ורק לאחרונה הענקנו רישיון לשתי חברות ביטוח חדשות שיפעלו בו. הנתונים האקטואריים העדכניים אותם בחנו הם הבסיס לעדכון תעריפי הביטוח שכולל הוזלה משמעותית לרוכבי הדו-גלגלי בישראל. אני שמח שאנחנו יכולים להביא בשורה זו עבור רוכבי הדו-גלגלי במדינה, במיוחד בתקופה המורכבת שעוברת עלינו, ולהקל על יוקר המחיה של אוכלוסייה זו. הרשות תמשיך לעקוב אחר הנתונים העדכניים ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה לשמירה על שוק ביטוח יעיל, הוגן ומתקדם".

x