הקלה על מעסיקים בענף הבנייה תביא להורדה של בין 1%-2% במחירי הדירות

אלדד ניצן יו"ר תאגידי כ"א זר בענף הבנייה בלשכת המסחר, מציין שההחלטה של שר הפנים להקל על המעסיקים בענף הבנייה את העלויות העסקה של עובדים זרים יביא להורדה של בין 1%-2% במחירי הדירות ולהורדה של 0.3% במדד הבנייה החודשי

 

 

 
מימין: משה ארבל, אלדד ניצן, צילום: מורג ביטןמימין: משה ארבל, אלדד ניצן, צילום: מורג ביטן
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/09/2024

שר הפנים משה ארבל שלח בימים אלו מכתב חירום לשר האוצר ולשר העבודה בהצעה להקל על מעסיקי עובדים זרים בענף הבנייה בעקבות עליה במדד המחירים לצרכן.

ההצעה של שר הפנים משה ארבל קוראת לצמצמם את עלויות העסקה של העובדים הזרים ע"י הפחתת אגרות ופטור מתשלומי דמי היתר.

אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כ"א זר בענף הבנייה בלשכת המסחר, בירך היום את שר הפנים משה ארבל על פנייתו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר עבודה יואב בן צור להיאבק בעליה של מדד המחירים לצרכן שהושפעה במיוחד מעליית מחירי הדיור ולנקוט בצעדים להקל על מעסיקי עובדים זרים בענף הבנייה במטרה להוריד את מחירי הדיור לציבור הרחב.

ניצן מציין עוד שהורדת נטל התשלום על המעסיקים תוריד את העלויות של הקבלנים ולבסוף תביא להורדת מחירי הדירות לציבור הרחב.

תוכניותו של שר הפנים תביא באופן מידי להורדה של 1%-2% ממחירי הדירות להורדה של 0.3% במדד הבנייה החודשי.

התוכנית של שר הפנים הינה לצמצם את עלויות העסקה של העובדים הזרים ע"י הפחתת אגרות ומתן פטור מתשלום דמי היתר. השר ארבל מציין שצעדים אלו הינם חלק ממדיניות משרד הפנים ורשות האוכלוסין ויוכלו להוריד את עלויות המעסיקים ולהביא להורדת יוקר המחייה.

ניצן קורא לשר האוצר סמוטריץ' לאשר את תכנית משרד הפנים ולהקל על המעסיקים את העלויות הכבדות בגין העסקה של עובדים זרים וזה תמריץ נוסך לתאגיד כוח אדם להביא עוד אלפי עובדים זרים לישראל לענף הבנייה.

x