ירידות שערים חדות בעקבות ניהול המו"מ להחלפת גלנט

ירידות שערים חדות נרשמו היום בשוק המניות, על רקע הדיווחים על ניהול מו"מ להכנסת גדעון סער ומפלגתו לממשלה ומינוי סער לשר הביטחון במקום יואב גלנט שיפוטר. מדד ת"א-35 ירד 1.4%, ת"א-125 איבד 1.6%, ות"א-90 ירד באופן חד יותר בשיעור של 2.3%

 

 
ירידות שערים חדות / תמונה: AI פאנדרירידות שערים חדות / תמונה: AI פאנדר
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני"ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/09/2024

הסקירה היומית של שוק ההון ליום שני 16.9.2024

שוק המניות

המסחר נפתח היום ברקע פרסום מדד המחירים לצרכן אתמול בערב שעלה בשיעור גבוה מהצפוי והראה כי האינפלציה עדיין כאן ומעל ליעד של בנק ישראל.

ירידות שערים חדות נרשמו היום בשוק המניות, על רקע הדיווחים על ניהול מו"מ להכנסת גדעון סער ומפלגתו לממשלה ומינוי סער לשר הביטחון במקום יואב גלנט שיפוטר. כמו כן, במהלך היום פורסמו נתוני צמיחה חלשים וירידה בתוצר לנפש אשר עשויים להצביע על עך שהורדת הריבית שמתרחקת יותר ויותר.

מדד ת"א-35 ירד 1.4%, ת"א-125 איבד 1.6%, ות"א-90 ירד באופן חד יותר בשיעור של 2.3%.

כמעט כל מניות ת"א-125 רשמו היום תשואה שלילית (9 בלבד עלו...), כשבין המניות הגדולות רק אנרג'יאן (4.1%+), סאפיינס (1%+) ו*נייס* (1%+) חריגות עם עליות שערים.

מניות הנדל"ן תרמו רבות לירידות החדות, בראשן מניותיהן של חברות הבנייה, כאשר מדד ת"א בנייה איבד כ-3.7%.

אפיטומי ממשיכה לטוס מעלה והוסיפה היום כ-39% במחזור ענק יום אחרי שדיווחה כי קיבלה אישור FDA לשיווק ומכירת הקפסולה להרזיה שפיתחה בארה"ב (אתמול נסקה 153%).

שמיים אימפרוב, העוסקת בפיתוח פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית להפקת לקחים ותהליכי תדריך-תחקיר, ממשיכה לעלות מאז דיווחה בחמישי על הסכם עם בי"ח שיבא לשיתוף הכנסות להסדרת מסחור תוצאות מחקר משותף בתחום הבטיחות ברפואה. המניה זינקה היום 10.2% ומחמישי הוסיפה כ-37%.
 
אל על ממשיכה לרכז עניין בקרב המשקיעים, ועלתה היום בשיעור של כ-1.2% במחזור מסחר גבוה של 60 מיליון שקל. 

מדדים ענפיים בולטים

רוב מדדי המניות הענפיים רשמו ירידות בולטות היום.

מדד בנקים-5 ות"א ביטוח ירדו כ-1.6%, כ"א.

מדדי הנדל"ן בלטו היום עם ירידות חדות – ת"א נדל"ן ות"א מניב ישראל מחקו כ-3%, כ"א, ומדד ת"א בנייה איבד 3.7%.

בלטו לשלילה גם חברות האנרגיה, בעיקר המתחדשת. מניות כמו משק אנרגיה (5.6%-), שיכון ובינוי אנרגיה (6.8%-) ממשיכות לרדת, וסחבו את מדד תשתיות אנרגיה לירידה של כ-2%.

שוק איגרות החוב

במדדי התל-בונד השקליים רשמו ירידות חדות יחסית של בין 0.4% ל-0.6%, גם במסלול הקצר והבינוני.

מדדי התל בונד צמודי המדד לעומת זאת עלו היום (עד 0.3%). 

תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים עלתה ל-4.90%. 

מט"ח

בתגובה לחדשות היום שער הדולר עלה בכ-1%, ועומד על כ-3.707 שקלים. 

דיווחים מעניינים מאתר המאיה

שותפות ביו מיט פודטק דיווחה על זימון אסיפה בנושא גיוס הון לשותפות במסגרת הקצאה פרטית שאינה מהותית ואינה חריגה בהיקף של 2.5 מיליון ש"ח, מצד שלישי שאינו קשור לשותפות או לשותף הכללי, וזינקה כ-13%. 

טונדו סמארט, המפתחת טכנולוגיות ניהול ושליטה לעיר חכמה, קיבלה אישור רשמי ממשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב לרישום פטנט עבור בקר תאורה אלחוטי חדשני.

x