REE Automotive חתמה על הסכם ייצור גלובלי עם Motherson Group

ענקית תעשיית הרכב Motherson Group, המשקיעה הגדולה ביותר של חברת האוטוטק הישראלית REE, ביצעה השקעה אסטרטגית בסבב הגיוס הנוכחי העומד על 45.35 מיליון דולר והובל על ידי M&G

 

 

 
REE Automotive, צילום: DreamstimeREE Automotive, צילום: Dreamstime
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/09/2024

Motherson – תאגיד בינלאומי ענק המייצר חלקים ומערכות לתעשיית הרכב, עם הכנסות שנתיות של 17 מיליארד דולר1, המונה 190,000 עובדים הפזורים ב- 400 מפעלים ב-44 מדינות, בין לקוחותיו נמנות יצרניות רכב כגון טסלה, BMW, מרצדס, פולקסווגן, פורד, אאודי, יונדאיי, ועוד.

הטכנולוגיה החדשנית של REE  בתחום רכבים חשמלים מבוססי תוכנה, בשילוב יכולות ניהול שרשרת האספקה והייצור של תאגיד Motherson, מהווה מכפיל כוח משמעותי בשוק המשאיות החשמליות בעולם, המאפשר לחברת REE לספק מוצרים חדשניים מבוססי טכנולוגיית REE, ליצרניות ולציי רכב גלובליים.

תאגיד Motherson ימנף את יכולות הייצור שלו בכדי לתמוך בייצור וההרכבה של משאיות חשמליות מבוססות REE זאת על ידי פיקוח וניהול שרשרת אספקה, ייצור רכיבים, אינטגרציה של מודול REEcorner והרכבת שאסי, ותמיכה בקו הייצור של משאיות מדגם P7 בארה"ב. 

שוק המשאיות החשמליות הגלובלי מאופיין בביקושים גבוהים לצד מחסור בהיצע. החברה מאמינה כי הסכם זה  יאיץ את יכולתה לתת מענה ללקוחות ויגביר את קצב ההזמנות למשאיות החשמליות  שלה. ההסכם יאפשר הגדלת הכנסות, הקטנת עלות המוצר תוך האצת רווחיות והגעה לתזרים מזומנים חיובי משמעותי.

REE מדווחת על השלמת סבב גיוס של 45.35 מיליון דולר במניות רגילות (ו/או כתבי אופציה ששולמו מראש) שהונפקו בהנפקה פרטית. סבב זה הובל על ידי M&G Investment אחת מחברות ההשקעות הגדולות באירופה והמשקיעה הגדולה ביותר של REE אשר השקיעה 20 מיליון דולר. הסבב כלל גם השקעה אסטרטגית של 15 מיליון דולר על ידי תאגיד Motherson, ו - 5.25 מיליון דולר מ-  Varana Capital, אחד המשקיעים הראשונים של REE.

Motherson ימנו חבר לדירקטוריון של REE.

REE Automotive, חברה ישראלית מובילה בטכנולוגית רכב וספקית פלטפורמות לכלי רכב חשמליים, ו-Motherson Group (IN : MOTHERSO), תאגיד בינלאומי ענק העוסק בייצור חלקים ומערכות לתעשיית הרכב חתמו על הסכם אסטרטגי. במסגרתו, Motherson תהיה אחראית על ניהול שרשרת האספקה של כל חלקי הייצור ותתמוך בהרכבת המשאיות החשמליות REEcorner ו-REE P7, המשאית החשמלית הראשונה המלאה מונעת על ידי תוכנה, וזמינה היום בשוק.

בנוסף, החברה מדווחת על השלמת סבב גיוס של 45.35 מיליון דולר במניות רגילות (ו/או כתבי אופציה ששולמו מראש) שהונפקו בהנפקה פרטית במחיר של $4.122 למניה בהובלת M&G אחת מקרנות ההשקעה הגדולות באירופה והמשקיעה הגדולה ביותר של REE וכעת מחזיקה כ- 16% מהון המניות המונפק של REE, זאת בנוסף להשקעה אסטרטגית של 15 מיליון דולר על ידי תאגיד Motherson, המביאה אותה להחזקה של כ- 19% בהון המניות המונפק של REE, ועל ידי השקעה של Varana Capital אשר מגדילה את אחזקתה  לכ- 8% .

סגן יו"ר Motherson, לאקש ואמן סהגל אמר, "אנו שמחים להכריז על הסכם ארוך טווח עם חברת REE המביא ערך משמעותי עסקי לשני הצדדים ומאפשר לחברת REE להאיץ את הייצור שלה בעולם. התרשמנו עמוקות מהטכנולוגיה הייחודית של החברה, מהיצע המוצרים החדשני ומהצוות המקצועי. אנחנו נרגשים להיות חלק מהצמיחה וההתפתחות הטכנולוגית של REE על ידי מינוף יכולות ההנדסה והייצור שלנו, ניהול מקצועי של שרשרת האספקה הגלובלי שלה והתמיכה בייצור הסידרתי של החברה למשאיות מבוססות טכנולוגיית REE (software define vehicles). כמו כן, אנחנו רוצים לחזק את  מקום של טכנולוגיית REE באקוסיסטם של תעשיית הרכב על ידי נוכחות ושירות ייחודיים בכל שרשרת הערך. אנו מאמינים ששותפות אסטרטגית זו תתרום לגיוון סל המוצרים והעמקת הפעילות של Motherson, והגדלת אסטרטגיית המוצרים לרכב".

מהנהלת REE נמסר, "אנו נרגשים מאוד להיכנס להסכם זה עם Motherson המציין אבן דרך משמעותית בדרכנו לייצור סדרתי. אנו מאמינים שהסכם זה מאפשר לנו לצלוח את האתגרים, ולמזער את הסיכונים העומדים מול חברות המתניעות לראשונה ייצור המוני. הפריסה העולמית, יכולות הייצור, והניסיון הרב של Motherson בתעשייה, משתלבות בצורה מושלמת עם הטכנולוגיה והחדשנות של REE. שילוב זה מייצר ערך רב ללקוחותינו ולמשקיעים כאחד, על ידי האצת המעבר של ציי רכב בעולם לאנרגיה חשמלית ירוקה. אנו גאים לאחד כוחות עם Motherson ומוצאים השראה בסיפור ובתרבות שלהם".

מנהל תיקי ההשקעות שלM&G Investments, קארל ווין אמר: "אני מאמין שעסקה זו מהווה נקודת מפנה עבור REE ואנחנו שמחים להיות חלק ממנה. כבעלי מניות בשתי החברות, אנו בטוחים שהשילוב של מיומנויות הליבה של שני הצדדים יתקבל בברכה על ידי בעלי הציים הגדולים בעולם, אשר נמצאים בחיפוש מתמיד אחר פתרון לרכב מסחרי חשמלי שיוכל לתת מענה לצרכים הייחודיים ולביקושים הגוברים. זהו מהלך שיוצר רווח לכל הצדדים".

x