ברוח המצב הביטחוני הלא יציב

זינוק של כ- 70% בביצוע ביטוח נסיעות ביום הנסיעה, דבר המעיד על דפוס של קבלת החלטה לטוס ברגע האחרון; כך עולה מנתוני פספורכארד שמציינת שכרגע, היקף ההזמנות לכרטיסי טיסה בחגים הוא כ-50% לעומת אשתקד

 

 

 
רונית סגל, מנכ״לית פספורטכארד, צילום: הדר כהןרונית סגל, מנכ״לית פספורטכארד, צילום: הדר כהן
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/09/2024

חופשת מוסדות החינוך השנה תימשך יותר משבועיים  - מיום כיפור ברצף עד אחרי שמחת תורה, מה שמעלה את הסיכוי שיותר ישראלים ייצאו לחופשות ארוכות בחגי תשרי.

מדד פספורטכארד שנחשבת לחברת ביטוחי הנסיעות המובילה, מצביע על שינויים בטבלת היעדים הפופולריים ביותר לנסיעה במהלך חגי תשרי. היעדים המובילים כעת לקראת החגים, ממשיכים את המגמה של חודש אוגוסט, כאשר עשרת היעדים הפופלריים ביותר הם: 

1. יוון 2. איטליה 3. ארה"ב  4. תאילנד 5. קפריסין 6. ספרד 7. גיאורגיה 8. הונגריה 9. גרמניה 10. אוסטריה.

מהחברה נמסר, כי צרפת מדורגת בשלב זה במקום ה-12 ובריטניה במקום ה-14, אולם ייתכן כי ככל שנתקרב למועד החגים ויתווספו טיסות חדשות הן יחזרו לעשירייה הראשונה כפי שהיה בתקופה המקבילה אשתקד (מקום 8, ו-9 בהתאמה). 

עוד נמסר, כי טורקיה שדורגה במקום ה-2 במדד היעדים הפופלריים בתקופה זו בשנת 2023, עדין מחוץ לטבלה; ארה"ב הממוקמת במקום ה-3, עלתה בדירוג היעדים, וזאת גם בזכות הביטול בצורך בוויזה בטיסה אליה. מנתוני פספורטכארד, חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל הגדולה בישראל, עולה כי היעד של אחד מכל ארבעה ישראלים שיטוסו בחודש החגים לחו"ל יהיה יוון או איטליה.

רבים ייערכו להזמנות בסמוך לחגים ובמהלכם

כמו כן, בעקבות כך שעדיין לא כל חברות התעופה חזרו לטוס מישראל ואליה, הביקוש לטיסות עולה על ההיצע, והיקף ההזמנות בשלב זה, מגיע לכ-50% ביחס לשנה שעברה. עם זאת הערכה היא שלקראת אוקטובר יתווספו טיסות, ורבים ייערכו להזמנות בסמוך לתקופת החגים ובמהלכם. 

בפספורטכארד מציינים כי במהלך החופש הגדול נרשמה עלייה חדה במספר הורדות אפליקציית חדר המצב, מספר ההורדות של האפליקציה להתרעות בעת מצבי חירום ברחבי העולם חצה את ה-100,000.

רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד: "אנחנו נערכים לקראת תקופת החגים וממשיכים לראות העדפה ברורה ליעדים בהם תחושת הביטחון גבוהה יותר. העדפה זו מתבטאת ביציאתן של טורקיה, צרפת ובריטניה מהמדד, בעוד אוסטריה, בולגריה וגאורגיה הן אלו שתופסות את מקומן.אנו מעריכים שבעוד כשבועיים, בסמוך לראש השנה, נראה יותר החלטות של הרגע האחרון. זאת בהתאם להיצע הטיסות במהלך התקופה והחלטותיהן של חברות התעופה הזרות לשוב לטיסות סדירות לישראל וממנה".

x