ולנס סמיקונדקטור זכתה בפרויקטים של יצרניות רכב באירופה

שלוש היצרניות מתכננות להטמיע את ערכות השבבים תומכת תקן MIPI A-PHY של Valens במכוניות שלהן החל מ-2026, עם היקף ייצור מוערך של כחמש מאות אלף כלי רכב בשנה

 

 

 
גדעון בן צבי, מנכ״ל ולנס סמיקונדקטור, צילום: ולנס סמיקונדקטורגדעון בן צבי, מנכ״ל ולנס סמיקונדקטור, צילום: ולנס סמיקונדקטור
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/09/2024

חברת ולנס סמיקונדקטור (Valens Semiconductor, NYSE:VLN), ספקית מובילה של שבבים לתקשורת מהירה בתעשיות האודיו-וידאו והרכב, הודיעה היום כי זכתה בשלושה פרויקטים של יצרניות רכב מובילות באירופה עם ערכת שבבי ה-VA7000 תומכי תקן &MIPI A-PHY. הזכייה ממצבת את ולנס כספקית מפתח של פתרונות תקשורת מהירה למערכות ADAS, וכמו כן ממצבת את תקן MIPI A-PHY, המבוסס על הטכנולוגיה של ולנס, כתקן המוביל בתעשייה לתקשורת וידאו במכונית.

שלוש היצרניות, השייכות כולן לקבוצה אחת של מותגי רכב, מתכננות להטמיע את ערכות השבבים של ולנס בדגמים מסוימים שיחלו לעלות על הכביש בשנת 2026. ולנס מעריכה שלאחר השלמת המעבר לייצור סידרתי של כלל הדגמים, היקף הייצור הכולל יגיע לכ-500 אלף מכוניות בשנה, וההכנסות מוערכות להיקף של מעל לעשרה מיליון דולר מדי שנה, על פני תקופה של כ-5-7 שנים.

הבחירה בשבבים של ולנס נעשתה לאחר בדיקות אינטנסיביות של מגוון פתרונות, אשר קבעו כי לטכנולוגיית A-PHY של ולנס עליונות מוכחת במגוון רחב של פרמטרים. ולנס, שהטכנולוגיה שלה עומדת בבסיס תקן MIPI A-PHY, מציעה לתעשיית הרכב את הפתרון האמין והמתקדם ביותר להעברת תקשורת וידאו בין החיישנים שבהיקף המכונית, למחשב המרכזי שלה. זכייה זו של ולנס היא חיזוק לכך שהדרישות של מערכות ה-ADAS העתידיות מפרמטרים קריטיים כמו רוחב הפס, רמת החסינות לרעש, ואורך הכבילה עליה מועברים אותות הוידאו, נענות בצורה מיטבית על ידי הטכנולוגיה של ולנס.

זכיות (Design Wins) אלו של ולנס הושגו בשיתוף פעולה עם חברות מובילות בתעשיות האוטומוטיב (Tier-1), הן בצד של המצלמה והן בצד של ה- System on Chip (SoC), אשר כעת מציעות תמיכה בתקן A-PHY בפלטפורמות שלהן. שותפויות  חשובות אלו יובילו בעתיד להזדמנויות משמעותיות נוספות עבור ולנס, אשר תמשיך לשתף פעולה עם חברות אלו ולהציע את השבבים שלה ללקוחותיהן.

ד"ר פיטר מרטנס, יו"ר דירקטוריון ולנס סמיקונדקטור: "כ-CTO ומנהל בכיר לשעבר בחברות רבות בתעשיית הרכב, אני יכול להעיד עד כמה יצרני  המכוניות מחכים כבר שנים לתקן בתחום התקשורת שיהיה  בטיחותי, אמין, גמיש ועם ביצועים גבוהים. זה בדיוק מה שחברת ולנס מביאה לתעשייה. אני משוכנע שהבעת האמון מהיצרניות המובילות הללו, תפתח את הדלת לאימוץ נרחב של הטכנולוגיה החשובה הזו". 

גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור: "אנחנו גאים להיבחר על ידי יצרניות הרכב המובילות באירופה ולקבל אישור  חד משמעי לעליונות הטכנולוגיה של ולנס. ידענו כי ההשקעה שלנו בתעשיית הרכב היא תהליך ארוך טווח, ואנו מרוצים מאד שהאסטרטגיה שלנו מניבה תוצאות. אני גאה בעובדי החברה שעבדו ללא לאות במשך שנים כדי להפוך את החזון שלנו להוות סטנדרט בתחום התקשורת  ברכב, למציאות".

גדעון קדם, סגן נשיא בכיר וראש תחום רכב בחברת ולנס סמיקונדקטור: "זהו הישג גדול לא רק עבור ולנס, אלא עבור תעשיית הרכב כולה. הבחירה בנו ממצבת את מעמדה של ולנס ואת תקן A-PHY כסטנדרט שיהווה את התשתית  למימוש רמות גבוהות יותר של ADAS ונהיגה אוטונומית. אנו בטוחים שהזכיות הללו יעודדו אימוץ רחב של תקן A-PHY בכל התעשייה, וכספק מרכזי של שבביA-PHY , ולנס תזכה בנתח שוק משמעותי".

x