ד"ר יוסף צ`חנובר הלך לעולמו

בין תפקידיו הבכירים שימש צ'חנובר מנכ"ל משרד החוץ, יו"ר מועצת המנהלים של בנק דיסקונט וחבר הוועדה המייעצת של בנק ישראל. יהי זכרו ברוך

 

 
דר יוסף צ`חנובר הלך לעולמו  / תמונה: Dreamstimeדר יוסף צ`חנובר הלך לעולמו / תמונה: Dreamstime
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/09/2024

חתן פרס ישראל ד"ר יוסף צ'חנובר הלך לעולמו. צ'חנובר היה איש כלכלה ומנהל ישראלי. חתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשפ"א.

בשנים 1978–1980, היה יוסף צ'חנובר מנכ"ל משרד החוץ.

לאחר משבר מניות הבנקים, בין השנים 1986–1991, הוא כיהן כיו"ר מועצת המנהלים של בנק דיסקונט. באותה עת כיהן גם כחבר הוועדה המייעצת של בנק ישראל. הוא חזר לדירקטוריון בנק דיסקונט בתקופה שבה קבוצת ברונפמן-שראן רכשה את השליטה בבנק. 

משרד החוץ מרכין את ראשו עם פטירתו של ד"ר יוסי צ'חנובר.

בין שלל תפקידיו הציבוריים, ד"ר צ'חנובר שימש כמנכ"ל משרד החוץ באחת מהתקופות המרכזיות לדיפלומטיה הישראלית, בה נחתם הסכם השלום בין ישראל ומצרים, הסכם השלום הראשון בין ישראל למדינה ערבית.  גם לאחר כהונתו כמנכ״ל משרד החוץ, המשיך ד"ר צ'חנובר לפעול למען מדינת ישראל בשורה ארוכה של תפקידים מרכזיים שמילא בזירה המדינית.

מנכ"ל משרד החוץ יעקב בליטשטיין: "לפועלו של מנכ״ל משרד החוץ לשעבר, ד"ר יוסי צ'חנובר, בתחום  מדיניות החוץ של ישראל ובמגוון התפקידים המדיניים שמילא, בעיתות שלום ובעיתות משבר, הייתה תרומה משמעותית וייחודית לחוסנה הלאומי ולבטחונה של מדינת ישראל. על כך כולנו מוקירים לו תודה. אנו במשפחת משרד החוץ שולחים את תנחומינו למשפחתו. יהיה זכרו ברוך״.

x