טראסט קפיטל: הפחתת ריבית של פחות מ-0.5% עלולה להוביל לירידות בשווקים

לדברי יוסי שי, מנכ"ל טראסט קפיטל, "הפחתת ריבית של פחות מ-0.5% בארה"ב תיתפס כמדיניות שמרנית ומאכזבת – מה שעשוי להוביל לירידות בשווקים. לא רק בארה"ב השוק ממתין בציפייה"

 

 

 
הפחתת ריבית של פחות מ-0.5% בארהב תיתפס כמדיניות שמרנית ומאכזבת / צילום: Dreamstimeהפחתת ריבית של פחות מ-0.5% בארהב תיתפס כמדיניות שמרנית ומאכזבת / צילום: Dreamstime
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/09/2024

"הורדת ריבית של פחות מ-0.5% על ידי הבנק המרכזי האמריקאי תיתפס כמדיניות שמרנית ולכן מאכזבת. חלק מהמשקיעים סבורים שהפד מאחר להתאים את הריבית להתפתחויות בכלכלה. לאור זאת, החלטה של הפד על הפחתה של 0.25% בלבד תיתפס כאכזבה עבור המשקיעים ועשויה להוביל לירידות בשווקים בטווח הקצר. למעשה, ההסתברות להורדה של 0.5% עלתה דרמטית בשבועיים האחרונים, זאת במקביל לשבוע המסחר הטוב ביותר שהשוק האמריקאי ידע השנה. חלק ממשקיעים אף מפליגים בתחזיות ומייחלים שעד סוף השנה נגיע להורדה מצטברת של 1%". כך מעריך יוסי שי, מנכ"ל טראסט קפיטל.

לדברי שי, בשבוע הקרוב תתקבלנה החלטות דרמטיות לא רק בארה"ב, "השבוע הקרוב בשווקים הפיננסיים הוא מהמשמעותיים השנה, כאשר לצד הכינוס של הפד בארה"ב (בו הוא צפוי להודיע על הורדה של הריבית לראשונה מזה שנים), בחמישי הקרוב צפויה החלטה על הורדת ריבית בבריטניה ובשישי הקרוב יתקיים כינוס הבנק המרכזי של יפן.

"לאחר שה-BOJ (Bank Of Japan) הפתיע בכינוסו הקודם והעלה את הריבית, השוק מצפה כעת להתייחסות נוספת שלו למצב הכלכלה היפנית ולמטבע המקומי – היין, המשמש לביצוע עסקאות בינלאומיות. כפועל יוצא מכך, למדיניות הבנק תהיה השפעה על הנזילות בשווקים".

x