הפד מוריד ריבית ב-0.5% - צעד מחושב בהתאם לציפיות השוק

דניאל מאריי, סגן מנהל ההשקעות הראשי וראש מחלקת המחקר של בנק EFG השוויצרי לניהול הון, מתייחס להחלטת הורדת הריבית של הפד

 

 

 
הפד מוריד ריבית ב-0.5% / תמונה: Canvaהפד מוריד ריבית ב-0.5% / תמונה: Canva
 

דניאל מאריי, ראש מחלקת המחקר, בנק EFG
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/09/2024

קיימת דינמיקה מעניינת בין הפדרל רזרב (הפד) לבין ציפיות השוק. ככלל, הפד נמנע מלהפתיע את השווקים מחשש לעורר תגובות קיצוניות בעלות השלכות בלתי צפויות. העובדה שחוזים עתידיים צפו הורדת ריבית של 0.5% לפני פגישת ה-FOMC ב-18 בספטמבר, אפשרה לפדרל רזרב להוריד את הריבית בשיעור זה ללא סיכון משמעותי להפתעות.

במידה מסוימת, זהו מקרה של "הזנב מכשכש בכלב". בין אם הפד מקצץ ב-25 או 50 נקודות בסיס, ההשפעה על כיוון השווקים אינה מהותית. עם זאת, גם לאחר הקיצוץ הנוכחי, הריבית הפדרלית עדיין גבוהה מכל הערכה סבירה של הגבול העליון של הטווח הניטרלי. לפיכך, המהלך של 50 נקודות בסיס מאפשר לפד להתקרב לאזור הניטרלי תוך שמירה על מדיניות מרסנת.

המסלול העתידי של הריבית יהיה תלוי במהירות חזרת האינפלציה ליעד ובמידת ההחלשות של שוק העבודה. שיעורי האינפלציה השנתיים יורדים, אך מגמת האינפלציה בששת החודשים האחרונים נראית מעודדת יותר. המשך מגמה זו עשוי לספק לפד סיבה טובה להמשיך בהורדות ריבית.

האינדיקטורים משוק העבודה מעורבים. בעוד ששיעורי האבטלה עולים מהשפל והגידול בשכר מחוץ למגזר החקלאי מאט, הנתונים עדיין מושפעים מאירועים הקשורים למגפת הקורונה. יתרה מזאת, מספר התביעות השבועיות לדמי אבטלה נותר נמוך באופן חריג.

מכלול גורמים אלה, כשלעצמו, נראה עדיין לא מספיק עבור הפד כדי לנקוט בהורדת ריבית אגרסיבית, אך הוא תומך בטיעון בעד מדיניות מרחיבה יותר, בשילוב עם השיפור בתחזית האינפלציה.
x