פלייטיקה רוכשת את חברת SuperPlay תמורת 700 מיליון דולר

חברת פלייטיקה הודיעה כי היא נכנסת להסכם מחייב לרכישת חברת משחקי המובייל SuperPlay תמורת 700 מיליון דולר, ותמורה מותנית נוספת של עד 1.25 מיליארד דולר בכפוף להשגת יעדים פיננסים ספציפיים שהוגדרו למשך שלוש שנים

 

 

 
רוברט אנטוקול, מנכ״ל ומייסד פלייטיקה, צילום: אוהד רומנורוברט אנטוקול, מנכ״ל ומייסד פלייטיקה, צילום: אוהד רומנו
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/09/2024

פלייטיקה Playtika Holding (Corp NASDAQ: PLTK)  חלוצת משחקי המובייל ומובילת הבידור האינטראקטיבית, הודיעה היום כי היא נכנסת להסכם מחייב לרכישת SuperPlay חברת משחקי המובייל הממוקמת בתל אביב, ישראל, תמורת 700 מיליון דולר, ותמורה מותנית נוספת של עד 1.25 מיליארד דולר בכפוף להשגת יעדים פיננסים ספציפיים שהוגדרו למשך שלוש שנים. עסקה זו צפויה להוסיף לפלייטיקה צוות מנוסה בעל מוניטין מוכח בהשקת משחקים חדשים ומצליחים וצפויה להוות מנוע צמיחה משמעותי לפלייטיקה בעת השלמתה.

SuperPlay אשר הוקמה בשנת 2019 על ידי המייסדים גלעד אלמוג ואייל נצר, שניהם עובדי פלייטיקה לשעבר, יחד עם אלעד דרורי, ותיק בתעשיית משחקי המובייל, פרצה כמפתחת משחקים מומחית עם שני כותרי משחקים מצליחים – Dice Dreams משחק בקטגוריית איסוף המטבעות הצומח במהירות ו -Domino Dreams   משחק לוח פופולארי. לחברה יש עוד שני משחקים נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח. בשנת 2024, שני המשחקים Dice Dreams ו- Domino Dreams צמחו במהירות ובאוגוסט האחרון הגיעו יחד לשיא של 1.7 מיליון משתמשים פעילים בממוצע ליום .(Daily Active Users) גלעד ואייל ימשיכו להוביל את SuperPlay כסטודיו עצמאי בתוך פלייטיקה.

 "אנו רואים ברכישת SuperPlay מהלך מרכזי להמשך החיזוק וההובלה של פלייטיקה במובייל גיימינג, מהלך אשר יעצים את הצמיחה עם כותרי משחק מצליחים ויפתח הזדמנויות חדשות" מסר רוברט אנטוקול, מנכ"ל פלייטיקה, "הכישרון, ההון האנושי וההצלחה המוכחת של SuperPlay לנווט בסביבה מורכבת, משתלבים בצורה מושלמת עם הצוות שלנו בפלייטיקה. יחד, אנו מרחיבים את היכולת שלנו לספק חוויות משחק יוצאות דופן לשחקנים שלנו ברחבי העולם".

אייל נצר (מימין) וגלעד אלמוג (משמאל), מייסדי SuperPlay, צילום: זוהר שטרית

״אנו מאד נרגשים על ההזדמנות הזו", מסרו גלעד אלמוג ואייל נצר, מייסדי SuperPlay, ״זוהי עדות והבעת אמון בצוות המדהים שלנו שמביא יצירתיות ותשוקה לכל דבר שאנחנו יוצרים. עם התמיכה והגיבוי של פלייטיקה, נמשיך להצמיח משחקים מרתקים ובולטים בקטגוריה שלהם, ונחלוק ידע שיקדם וימריא את שני הצדדים לגבהים חדשים".

דגשים אסטרטגיים ופיננסים לרכישה

רכישת כותרי משחקים במגמת צמיחה בקטגוריות המאופיינות בצמיחה גבוהה של איסוף מטבעות ולוחות (Coin looters and Board Categories).

הוספת צוות פיתוח מוכשר עם שני משחקים מצליחים ושני משחקים נוספים בפיתוח.

התאמה תרבותית עם המייסדים והצוות.

צפויה לייצר צמיחה משמעותית בביצועי הפרופורמה של פלייטיקה.

מבנה עסקה המבוסס על תרומה מותנית נוספת, המתוגמלת בהתאם לביצועים תוך כדי מזעור הסיכונים השליליים.
       
מבנה העסקה המוצעת

פלייטיקה תרכוש את SuperPlay תמורת תמורה מיידית של כ- 700 מיליון דולר בכפוף להתאמות בהון חוזר, אשר צפויה להיות ממומנת ממזומן הקיים במאזן החברה. תמורה מותנית נוספת, שעשויה להגיע לסך עסקה כולל של עד 1.25 מיליארד דולר, תשולם בכפוף לכך ש- SuperPlayתשיג יעדים פיננסים ספציפיים שנקבעו לשנים 2025, 2026 ו-2027. תשלום התמורה המותנית והזכאות לה מותנים הן בביצועי הכנסות והן בביצוע ה- EBITDAהמתואם. תשלומי התמורה המותנית, ככל שישולמו, צפויים להיות ממומנים מהפעילות השוטפת של פלייטיקה וממאזן החברה. פלייטיקה בוחנת את החלופות הפיננסיות ואת מועדי פירעון החוב שלה בזמן הקרוב. 

החברה נשארת מחויבת לתשלום הדיבידנד הרבעוני שלה ולתוכנית הרכישה העצמית של מניות החברה. העסקה לרכישת SuperPlay אושרה על ידי מועצת המנהלים של פלייטיקה ושל  .SuperPlay השלמת העסקה צפויה ברבעון הרביעי של שנת 2024. הרכישה המוצעת כפופה לעמידה בתנאים רגולטוריים והאישורים המקובלים. החברה תספק תחזית מעודכנת להקצאת הון לביצוע מיזוגים ורכישות כחלק מהתחזית הפיננסית השנתית לשנת 2024.

תחזית

פלייטיקה תעדכן את התחזית שלה לשנת 2024 במהלך הרבעון השלישי לשנה זו.

x