לומברד אודייר: הורדת ריבית ראשונה בארה"ב מזה כארבע שנים

השוק צופה שהריבית ה"נייטרלית" תתייצב סביב 3.5% - מעדיפים את הפרנק השוויצרי והין על פני הדולר

 

 

 
הורדת ריבית ראשונה בארהב מזה כארבע שנים / צילום: Dreamstimeהורדת ריבית ראשונה בארהב מזה כארבע שנים / צילום: Dreamstime
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/09/2024

הפד ביצע את הורדת הריבית הראשונה מאז מגפת הקורונה, והפחית את הריבית ב-50 נקודות בסיס לטווח של 4.75%-5.00%. מטרת המהלך היא להקדים הורדת ריבית עתידית ולמנוע חולשה נוספת בשוק העבודה. הפד מצפה להוריד את הריבית עוד פעמיים השנה ב-25 נקודות בסיס בכל פעם, ולבצע הורדות נוספות ב-2025 ו-2026, מה שמעיד על גישתו להמשיך ולתמוך בתעסוקה מלאה תוך ניהול אינפלציה מתונה.

כתוצאה מהורדות הריבית והצמצום בפערי התשואות בין כלכלות מפותחות, אנו נוקטים כעת גישה ניטרלית כלפי הדולר האמריקאי. במקביל, אנו מעדיפים את הפרנק השוויצרי והין היפני, שנמצאים במסלולים שונים של מדיניות מוניטרית – הבנק השוויצרי סיים כמעט את מחזור הורדות הריבית שלו, וביפן, לעומת זאת, מתבצעות העלאות ריבית. בטווח הקצר, הדולר עשוי להיחלש אם שוק העבודה יראה סימנים להתקררות מהירה, בעוד שהבנקים המרכזיים באירופה ובאנגליה נאבקים באינפלציית שירותים גבוהה.

בטווח של 12 חודשים, במידה והכלכלה האמריקאית תבצע "נחיתה רכה", קיים סיכוי שהדולר יתחזק אם הריבית הסופית של הפד תרד מתחת 3%. גם הבחירות הקרבות בארה"ב עשויות להשפיע על הדולר – ניצחון של קמלה האריס עשוי להחלישו בעקבות העלאת מס החברות המוצעת, בעוד ניצחון של דונלד טראמפ עשוי להוביל לעלייה בציפיות האינפלציה בשל מכסים רחבים יותר ומדיניות הגירה מחמירה, מה שעשוי לחזק את הדולר.

באופן כללי, הפד ממשיך להפגין ביטחון ביכולת לנהל אינפלציה תוך שמירה על תעסוקה מלאה, בעוד השוק צופה שהריבית ה"נייטרלית" תתייצב סביב 3.5%.
x