BoE משאיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5%

לאחר הורדת הריבית על ידי הפד, הבנק המרכזי של אנגליה משאיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5%

 

 

 
הבנק המרכזי של אנגליה / תמונה: Dreamstime, עיבוד: פאנדרהבנק המרכזי של אנגליה / תמונה: Dreamstime, עיבוד: פאנדר
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/09/2024

הבנק המרכזי של אנגליה (BoE) החליט להשאיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5%, זאת בעקבות החלטת הבנק הפדרלי בארצות הברית להוריד את הריבית ב-0.5% במטרה לחזק את שוק העבודה, שהראה סימנים של האטה. הוועדה למדיניות מוניטרית (MPC) של ה-BoE הצביעה ברוב של 8 מול 1 להותיר את הריבית כפי שהיא, בהתאם לציפיות השוק.
 
חואקין ת'ול, כלכלן ב-EFG Asset Management, מסביר בניתוחו כי ה-MPC הדגיש את מחויבותו לפעול בגישה הדרגתית להקלת המדיניות המוניטרית, תוך שמירה על ריבית מגבילה מספיק כדי להבטיח שהאינפלציה תחזור ליעד של 2%.

אף על פי שמסלול האינפלציה הראה האטה וה-BoE סבור שההשפעה של זעזועים קודמים מתפוגגת, הלחצים נמשכים, במיוחד בתחום מחירי השירותים, שהאיצו באוגוסט ל-5.6% לעומת עלייה שנתית של 5.2% בחודש הקודם.

האינפלציה הממוצעת השנתית עמדה על 2.2% באוגוסט, מה ששמר על קצב הצמיחה מהחודש הקודם. האינפלציה הכללית ואינפלציית השירותים היו רכות יותר ממה שציפה הבנק המרכזי, דבר שנראה כאות חיובי לחברי הוועדה.

בנוגע לצמיחה בשכר, למרות שהתמתנה ל-4.9% לעומת השנה, היא נותרה גבוהה. שיעור האבטלה עומד על 4.1%, מה שמעיד על עוצמת שוק העבודה, אף על פי שחלק מהאינדיקטורים הראו הידרדרות. בהתחשב בכל אלה, אין זה מפתיע שחברי ה-MPC שמרו על גישה זהירה והצביעו בעד השארת הריבית.

עיניהם של השווקים נשואות כעת לפגישת ה-MPC בנובמבר, אז יהיו לפקידי ה-BoE נתונים חדשים. אם נתוני האינפלציה והשכר בשירותים ימשיכו להאט כצפוי, ניתן לצפות להורדת ריבית נוספת של 0.25% בפגישה הבאה.
x