קרן נאמנות במוקד || פורצ`ן (!) אג"ח בינלאומי

לא הקרן הטובה ביותר תשואתית, אבל עם האמון הגדול ביותר מצד המשקיעים שמתבטא בגיוסים יפים תקופה ארוכה

 

 

 
קרן נאמנות במוקד / תמונה: Dreamstimeקרן נאמנות במוקד / תמונה: Dreamstime
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/09/2024

נכון שהדברים היו ידועים מזמן, אבל אין ספק שביום רביעי שעבר (18-09) קרה דבר בעולם הפיננסי הגלובלי. לא רק שהבנק המרכזי האמריקאי הוריד ריבית לראשונה, מאז הנרמול העולה של הריביות (מאזור ה-0 לכיוון ה-5.25%), אלא שהוא עשה זאת ב"בנג" גדול של 0.50%. כמו כן, מפת החיזוי של מקבלי ההחלטות באותו בנק מרכזי (DotPlot) מראה שלפנינו תחזית להורדות רבות ומתמשכות.

בקיצור: שינוי משטר (Regime Change), ממצב של עלייה ושמירה על ריביות גבוהות (על בסיס אמונה שהמשק האמיתי האמריקאי חזק ומסוגל לכך), למשטר של הורדות על בסיס האמונה שלפנינו תקופה של מיתון. מיתון שעוצמתו אינה ידועה עדיין. העובדה שההורדה הראשונה הייתה של 0.5% אומרת לנו שפקידי הפד, ואף ראשו, מאמינים שאותו מיתון לא יהיה קל כל כך ושמדובר יותר ב-Hard מאשר ב-Soft.

הקדמה קצרה זו באה להסביר מדוע שוק האג"ח בחו"ל אטרקטיבי. כידוע: ריבית יורדת -> תשואה יורדת -> מחיר האג"ח עולה. ויש הרבה מקום לתנועה הנגדית הזו. אז לפניכם קרן אג"חית מחו"ל. אבל תשאלו מיד: מה הקריטריון לבחירה? תשואה שנתית? גודל? לא. הפעם הלכתי על פי הקריטריון המעניין לדעתי של חכמת ההמונים: הגיוסים. וזו הקרן עם הגיוסים הגדולים ביותר כבר תקופה, ובמיוחד בחודש המדווח האחרון. אגב, כל הפרמטרים האחרים בסדר גם כן...

פרטי הקרן



הקרן מגיעה אלינו מבית פורצ"ן (ניהול ההשקעות של הקרן) כאשר מנהל הקרן הוא איילון. כמו שאמרתי כבר כמה פעמים בין דפים אלו, קרנות ההוסטינג הפכו להיות מעניינות ובולטות יותר מתמיד בתקופה האחרונה. הקרן נוסדה באביב 2019, ולא שינתה מדיניות מאז. היא עומדת עם הון מנוהל של 994.4 מיליוני שקלים הממקמים אותה במקום הראשון (!) מבין 19 הקרנות שבקטגוריה ודמי הניהול שלה עומדים על 0.90% הממקמים אותה במקום ה-6 מבין אותן 19 קרנות (מהיקרה לזולה).

שימו לב שהקרן מודיעה לנו שהיא עוסקת גם באג"ח לא מדורג גבוה במיוחד (סימן הקריאה בשם) ואנו מנחשים זאת גם מהדירוג הממוצע של האג"ח בתיק, העומד על –BBB. לכן, היה מעניין לראות שסטיית התקן עומדת רק על 1%. בגדול, חוב לא מדורג מייצר תנודתיות גבוהה יותר, קצת דומה למניות, ובהקשר הזה אחוז אחד הוא נמוך יחסית. תשואה שנתית? 11.41% (18-09). ממש לא רע בכלל אבל לא נכחיש שהטובה בקטגוריה עשתה 13.16% ושהתשואה השנתית של הקרן ממקמת אותה רק במקום ה-6 בקטגוריה.

האם זה הבדל משמעותי? אתן לכם לשפוט כאשר אנו רואים בבירור (על פי הגיוסים) שהמשקיעים, באופן כללי, חושבים שלא. בחשיפות יש רק עניין מעניין אחד: חשיפת המט"ח עומדת על 89.89% כאשר האג"ח המוחזק (ואין כאן מניות...) הינו רק 77.40%. למי שרוצה הסברים מוזמן לראות את הרכב התיק באתר שלנו, בדף הקרן.

ביצועי הקרן



אני חייב לומר שהגרף השנתי מרמז על יותר מ-1% סטיית תקן אבל המספרים קובעים בהחלט... בכל מקרה, אנו רואים איך הסקטור והקרן עשו חיל מאז סתיו 2023, ועד עכשיו (18-09), עם כמה הפסקות מתודיות שנבעו מהזיג-זג המנטאלי אצל קובעי המדיניות האמריקאיים. בכלל, אם יורשה לי, מאז 2022 אני די נפעם מהתמורה האדירה בתנודתיות האג"חית מול מה שהיה מקובל היסטורית. למעשה, בגלל השינויים הגדולים בריביות, הנכסים האלו הפכו להיות מסוכנים לא פחות מאשר הרבה מן המניות הוותיקות והסולידיות שאנו מכירים.

כרגיל, שתי השוואות: מול נכס ייחוס, ומול הקרנות המתחרות. נכס הייחוס יהיה קרן מחקה של אי-בי-אי, והמתחרות מגיעות מבית מיטב, קסם, ומור, כאשר הן נבחרו, כמו הקרן, על פי גודל הגיוסים האחרונים. בשני המקרים שני טווחים: שנתיים, ומאז תחילת השנה:








מול נכס הייחוס אין בעיה לקרן של פורצ"ן להוביל יפה. מול התחרות זה קצת יותר קשה אבל יש לציין שבטווח הקצר של "מתחילת השנה" קשה לומר שיש כאן מובילה ומובלות אלא קבוצה אחידה קורלטיבית מאוד.

גיוסים ופדיונות



וכך, הגענו לחלק המשמח של התמונה: הגיוסים. מן הגרף אנו רואים היטב איך המשקיעים החלו להאמין בתחילת השנה בקרן הזו, ומאז, מעמיסים לא מעט הון על ראשם של מנהליה. עד כדי היות הקרן הגדולה בתחום. האם יש כאן משהו שאיננו מבינים? למה בקרן הזו, למרות שהיא לא המובילה בתשואות? בכל אופן, זו העובדה המספרית, וכמו שאמרתי בהקשר של התנודתיות, אין להתווכח עם העובדות. הנה גרף הגיוסים עם הקרנות המתחרות, וגם כאן יש לקרן של פורצ"ן יתרון עצום בולט:


 
למי שמעוניין להגיע לדף הקרן באתר פאנדר, הנה הלינק:
https://www.funder.co.il/fund/5129101
וכדי לבחון את התחרות הישירה בה ניתן להגיע לדף הענף:
https://www.funder.co.il/fundlist/c/138

המון הצלחה לכולם!

 
x