ניר מורוז פורש מתפקידו כמנהל ההשקעות הראשי במנורה מבטחים

תחת ניהולו של מורוז הציגה מנורה מבטחים מובילות בתשואות הן במסלולי הפנסיה והן בתשואת תיק הנוסטרו של הקבוצה; מורוז יישאר בתפקידו עד לסוף הרבעון הראשון של 2025; ליאור יוחפז עתיד להחליפו

 

 

 
ניר מורוז, צילום: טל גבעוניניר מורוז, צילום: טל גבעוני
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/09/2024

ניר מורוז, מנהל ההשקעות הראשי של קבוצת מנורה מבטחים ומשנה למנכ"ל חברת הביטוח, פורש מתפקידו לאחר כשמונה שנים בקבוצה, מהן כחמש שנים כמנהל ההשקעות הראשי.

מורוז, מנהל השקעות מוערך, רשם הישגים משמעותיים בבנייה ובמיצוב פעילות ההשקעות של מנורה מבטחים כמובילה ענפית. בגיבוי ותמיכת הנהלת ודירקטוריון הקבוצה הוביל מורוז את תחום ההשקעות להפוך לנדבך מהותי באסטרטגיה הכוללת של הקבוצה, המנהלת כיום נכסי עמיתים ונוסטרו בהיקף של כ-350 מיליארד שקל. 

מורוז הצטרף למנורה מבטחים בשנת 2017 כמנהל השקעות העמיתים. תחת ניהולו הציגה הקבוצה בולטות בתשואות לטווחים שונים במגוון מסלולים ומוצרים וכן בתיק הנוסטרו שלה. זאת, בין היתר, הודות להתמחות והתמקצעות בעולמות הלא סחירים (השקעות אלטרנטיביות), בהם הוביל מורוז עסקאות מהותיות בישראל ובעולם בתחומי החוב, התשתיות, הנדל"ן והשקעות פרטיות בהון. 

לבקשת מנכ"ל חברת הביטוח, מיכאל קלמן, מורוז ימשיך לכהן בתפקידו עד סוף הרבעון הראשון של 2025, לצורך העברה מסודרת של התפקיד למחליפו ולטובת הכנתה ואישורה של תכנית העבודה לשנת 2025 של הקבוצה בתחום ההשקעות. 

עם ניסיון עשיר של יותר מ-25 שנה בניהול השקעות ובתפקידי ניהול בכירים בגופים מוסדיים מובילים בישראל, מורוז עתיד לפתח ולהשתלב במיזמים ופעילויות בעולם הפיננסים וההשקעות בישראל ובשוקי חו"ל. 

מי שעתיד להחליף את מורוז בתפקיד מנהל ההשקעות הראשי הוא ליאור יוחפז. יוחפז מנהל מאז שנת 2019 את השקעות הנוסטרו של הקבוצה והצעיד בתפקידו את השקעות הנוסטרו להובלה ענפית בתשואות. לפני כן שימש כסמנכ"ל השקעות במערך ניהול ההשקעות של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המשותפות של בתי ההשקעות הלמן אלדובי ו-IBI וקודם לכן ניהל את תחום האג"ח בחברת הפניקס. מינויו כפוף לאישור האורגנים המוסמכים בקבוצה ולאישור רשות שוק ההון.  

מיכאל קלמן, מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח מסר: "ניר ניהל בחמש השנים האחרונות את מערך ההשקעות הרחב והמקצועי של מנורה מבטחים, כאשר בתקופה זו, המערך עבר שינוי מקצה לקצה וביסס עצמו כיוזם ובעל ניסיון ומקצועיות בתחומי הפעילות השונים. תחת ניהולו של ניר הצלחנו להגיע למובילות בתשואות, הן במסלולי הפנסיה והן בתשואת תיק הנוסטרו של הקבוצה.  

אני בטוח שניסיונו הרב והמקצועיות הייחודית של ניר יובילו אותו קדימה גם בהמשך הדרך. בשמי ובשם ההנהלה והדירקטוריון אני מבקש להודות לניר על תרומתו החשובה למנורה מבטחים ומאחל לו הצלחה מקרב הלב בדרכו החדשה.  

באשר למינויו של ליאור, קידומו לתפקיד מנהל ההשקעות הראשי הוא אך טבעי, לאור כישוריו, ניסיונו ולאור הצלחת הפעילות שבאחריותו בשנים האחרונות. ניר מותיר מערך השקעות עם בסיס איתן ואני סמוך ובטוח שליאור יידע לקדם מערך זה לעבר הישגים רבים נוספים".

ניר מורוז: "אני רוצה להודות מקרב לב לערן גריפל, ארי קלמן, יהודה בן אסאייג ומיכאל קלמן על ההזדמנות האדירה והתמיכה להיות חלק ולהוביל בשנים האחרונות את פעילות ההשקעות העצומה והמגוונת במנורה מבטחים, תוך בניית התשתית להמשך הצמיחה בשנים הבאות. 

"אני מאחל לליאור הצלחה רבה ואני סמוך ובטוח שהוא יביא את המערך להישגים רבים. תודה מיוחדת לעובדות ולעובדי מערך ההשקעות על הדרך המופלאה שעברנו יחד ועל השותפות המלאה שלכם בהצלחה שלנו".

x