פינרג׳י מתפוצצת: התקדמות במו"מ עם ענקית הענן העולמית מזניקה את המניה בכ-49%

חברת פינרג׳י הגיעה לשלב מתקדם במו"מ שמנהלת עם חברת ענן מהגדולות בעולם ופועלת להתקשר מולה בהסכם סופי עד סוף השנה לפיתוח מערכת גיבוי אנרגיה למרכזי נתונים

 

 

 
אביב צידון, יו״ר ומייסד החברה, צילום: יח״צאביב צידון, יו״ר ומייסד החברה, צילום: יח״צ
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/09/2024

חברת פינרג׳י (ת״א: פנרג), מתכבדת לעדכן אודות התקדמות המו"מ שמנהלת עם אחת מחמש החברות הגדולות בעולם בתחום שירותי מחשוב ענן (Cloud) לטובת פרויקט לתכנון, אספקה והדגמה של מערכת גיבוי אנרגיה למרכזי נתונים (Data Centers) בהספק של כ-3 מגה-וואט, שתהיה מבוססת על טכנולוגיית אלומיניום-אוויר של פינרג'י. מניית פינרג׳י מזנקת ב-49.55%+.

למיטב ידיעת פינרג'י, רוב חברות הענן המובילות התחייבו להפסיק את שימושן בגנרטורים מזהמים כמקור לאנרגיית גיבוי למרכזי נתונים שלהם בעשור הקרוב, כחלק ממדיניות האחריות הסביבתית שלהן. מתוך כך הן מחפשות פתרונות חלופיים נקיים שיעמדו בדרישות של אמינות ועלות, ויספקו אנרגיה למשכי זמן ארוכים של 24 עד 48 שעות. 

השינוי המתואר לעיל מהווה אינדיקציה חזקה להתאמת טכנולוגיית האלומיניום-אויר לשוק זה שחווה צמיחה מואצת ברמה עולמית, עם צריכת חשמל שצפויה להכפיל את עצמה בין 2022 ל-2026 מ-460TWh ל-1,000TWh.  

נכון לעכשיו, הפתרון הרווח לגיבוי האנרגיה שלהם הינו שימוש בגנרטורים מזהמים, כך שהחלפתם מהווה פוטנציאל שוק של עשרות מיליארדי שקלים.


כדלקמן:

1. הצדדים הגיעו לשלב מתקדם במו"מ לטובת הפרויקט ונכון למועד זה הם פועלים להתקשר בהסכם מחייב, ולדלג על השלב של מזכר הבנות הבלתי מחייב. פינרג'י מעריכה כי עד סוף שנת 2024 יתקשרו הצדדים בהסכם כאמור. 

2. חברת הענן זיהתה את טכנולוגיית האלומיניום-אוויר של פינרג'י כמועמדת מתאימה לספק גיבוי אנרגיה נקייה למרכזי הנתונים ה-hyperscale (בקנה מידה גדול) שלה, כחלק מהשאיפה שלה להפחית את פליטת הפחמן בפעילותה. במסגרת הפרויקט, פינרג'י וחברת הענן מתכוונות לשתף פעולה לפיתוח מוצר של מערכת גיבוי על בסיס טכנולוגיית אלומיניום-אוויר של פינרג'י, שיוכל להוות בסיס למוצרים מסחריים המתאימים להטמעה במרכזי הנתונים של חברת הענן.

3. חלוקת התפקידים במסגרת הפרויקט צפויה להיות כדלקמן:

3.1.חברת הענן תכסה את כל עלויות הפרויקט, כולל תשלומים לפינרג'י ולקבלן ההנדסה הראשי, לפיתוח ולבדיקות של המוצר. המוצר יפותח בהתאם להגדרות של חברת הענן ולכן היא עשויה להוות לקוח פוטנציאלי לרכישת המוצר.

3.2.פינרג'י תספק את טכנולוגיית האלומיניום-אוויר שלה ותתמוך בפיתוח של הפרויקט. לפינרג'י תהיה גישה חופשית לתוצרי הפרויקט שתאפשר לה למכור את המוצר לחברת הענן ולחברות ענן אחרות.

3.3.קבלן הנדסה ראשי (חברת אינטגרציה וייצור שנבחרה על ידי חברת הענן) אשר יהיה אחראי על הנדסת המוצר, בניית אבי הטיפוס והבדיקות הנדרשות. 

4.פינרג'י מעריכה שהשלמת הפיתוח במסגרת הפרויקט תארך בין שנתיים לשלוש שנים ממועד התחלתו.

לגרף פינרג׳י לחצו כאן

48 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 17.98 מיליון בפינרג׳י
קרנות נאמנות שמחזיקות את פינרג׳י. לרשימה המלאה
x