חרף ההסלמה בצפון: המסחר במדדי הדגל התנהל בעליות שערים

המסחר במדדים ת"א-35 ות"א-125 התנהל בתנודתיות אך בעליות שערים לאורך כל היום, למרות ההסלמה הגוברת במצב הביטחוני בצפון בימים האחרונים

 

 
המסחר במדדי הדגל התנהל בעליות שערים / תמונה: Dreamstimeהמסחר במדדי הדגל התנהל בעליות שערים / תמונה: Dreamstime
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני"ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/09/2024

הסקירה היומית של שוק ההון ליום שני 23.9.2024

שוק המניות

המסחר במדדי הדגל ת"א-35 ות"א-125 התנהל בתנודתיות אך בעליות שערים לאורך כל היום, למרות ההסלמה הגוברת במצב הביטחוני בצפון בימים האחרונים.

מדד ת"א-35 עלה בדומה לאתמול 0.8%, ת"א-125 הוסיף 0.6%, ות"א-90 הסתפק ב-0.1%. 

בת"א-125 בלטו בין העולות: נכסים ובנין (8.2%+) על רקע המהלכים להגדלת שיעור הציבור בחברת הבת גב-ים (5.1%+) לשם כניסתה למדד ת"א-90 בעדכון נובמבר ועל רקע חילופי הנהלה בחברות מקבוצת דסק"ש (4.4%+); אלקטריאון שעדכנה על הפרויקטים שלה בנורבגיה וצרפת והתקדמות טכנולוגית משמעותית שהשיגה; וכן אקרו (5.8%+).

מניות השבבים ביום חיובי - קמטק עלתה 3.6%, פריורטק בעקבותיה 3.4%, נובה הוסיפה 3.2% וטאואר 1.6%.

בצד השני בלטו עם ירידות קלות יחסית מניות אנרגיה מתחדשת ותחנות כוח.

"כוכבת היום" היא חברת הקלינטק פינרג'י שזינקה 41% לאחר שעדכנה כי הגיעה לשלב מתקדם במו"מ שהיא מנהלת עם "אחת מחמש החברות הגדולות בעולם בתחום שירותי מחשוב ענן" לאספקת מערכות גיבוי האנרגיה שלה. עם זאת, מתחילת השנה הסבה למשקיעים הפסד של 38% גם אחרי הזינוק היום...

די.אן.איי., שבחמישי דיווחה על מו"מ לעסקת מיזוג בדרך של החלפת מניות בינה ובין קנדה מלונות, הפועלת בתחום המלונאות בישראל וביוון וזינקה 16%, הוסיפה היום 11.8%.

החברה הביטחונית עשות שבשליטת קרן פימי ממשיכה בעליות והוסיפה היום 11.7% במחזור גבוה, על רקע ההתחממות הביטחונית. מתחילת החודש רשמה המניה תשואה של כ-29%.

מדדים ענפיים בולטים

יום חיובי בו עלו כל מדדי המניות הענפיים, למעט ת"א ביומד (שנוטה להתנתק מהשוק פעמים רבות).

מדד בנקים-5 בלט היום עם עלייה של 0.9%. בלט מזרחי טפחות (1.5%+).

מדד ת"א טכנולוגיה הוסיף 0.7%.

ת"א רשתות שיווק הוסיף כ-0.6% והוא המדד הכוכב של השנה עד כה עם מעל ל-30% תשואה!

שוק איגרות החוב

בשוק איגרות החוב הקונצרניות – מדדי התל-בונד השקלי עם עליות של 0.2% בממוצע.

תל בונד צמודות מדד במגמה מעורבת בשינויים קלים מאוד.

תל בונד גלובל רושם כבר עלייה של 8% מתחילת השנה. 

במדדי התל גוב ירידות שערים, תל בונד שקלי 10+ ירד 0.6%.

תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים (לפי סדרה 0335) עלתה ל-5.12%, שהיא להזכירכם הגבוהה ביותר מאז תחילת יולי

מט"ח

השקל היציג של הדולר 3.779, עלייה של קרוב ל-0.4%. במסחר הבין בנקאי המשיך הדולר לעלות לסביבות 3.79.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה

המניות מקבוצת דסק"ש (3.1%+) זינקו היום בצהריים מרגע בו הודיעו על נקיטת צעדים ע"י נכסים ובניין (8.0%+) במטרה לקדם כניסה של גב-ים (4.6%+) שבשליטתה למדד ת"א-90 ומדד ת"א-125 בעדכון המדדים החצי שנתי של נובמבר. מניית גב ים אינה כלולה במדדים בשל שיעור ציבור נמוך של 12% בלבד, ולכן נכסים ובניין התקשרה במערכת הסכמית שכוללת עסקת מכר של כ-4.9% מההון מחוץ לבורסה דרך הבנק תמורת כ-310 מיליון שקל, ועסקת גידור נפרדת למכירה של אופציית PUT בגין המניות הנמכרות לבנק. כדי להיכנס למדדי הדגל של הבורסה נכסים ובניין תצטרך למכור עוד כ-3% מההון כדי לעמוד ברף החזקות הציבור המינימלי הנדרש.

טרם הדיווח על עסקאות פיזור המניות הנ"ל דיווחה הקבוצה על סבב מינויים וחילופים בין החברות. אבי יעקובוביץ יעבור בפברואר 2025 מתפקיד מנכ"ל גב-ים אותו מילא ב-12 השנים האחרונות לתפקיד סגן היו"ר, ונטלי משען זכאי המנכ"לית של חברת האם נכסים ובניין ושל דסק"ש תמונה במקומו לניהול גב-ים. סמנכ"ל הכספים של דסק"ש ישודרג לתפקיד מנכ"ל שתי החברות.

חברת הקלינטק פינרג'י עדכנה כי הגיעה לשלב מתקדם במו"מ שהיא מנהלת עם "אחת מחמש החברות הגדולות בעולם בתחום שירותי מחשוב ענן" לטובת פרויקט בו תספק מערכות גיבוי אנרגיה שלה המבוססות סוללות מתכת-אוויר.

אלקטריאון עדכנה אודות הביצועים של שתי מערכות טעינה דינמיות לנתיבי BRT ולכבישים מהירים חשמליים, בפרויקטים שלה בנורבגיה ובצרפת. החברה השיגה התקדמות טכנולוגית משמעותית בפתרונות שהיא מציעה.

חברת הקלינטק ג'נסל עדכנה על הסכם נוסף לאספקת מערכות שלה עבור מכרז של חברת החזמל במקסיקו בו זכתה שותפתה המקומית.

x