העברת המניות בסוכנות הביטוח "יונט" מאייזיק לבתו

בעקבות הערעור הקטינה רשות שוק ההון את הקנס שהטילה על אייזיק ב-20%, והוא יעמוד על 160 אלף שקלים. אייזיק הודיע כי שוקל הגשת ערר לביה"מ על החלטת רשות שוק ההון

 

 

 
שלמה אייזיק, צילום: רמי זרנגרשלמה אייזיק, צילום: רמי זרנגר
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/09/2024

רשות שוק ההון הודיעה אתמול לשלמה אייזיק (נשיא לשכת סוכני הביטוח) כי הערעור שהגיש באמצעות עו״ד ניצן הראל, בעניין עיצום כספי שהוטל עליו התקבל באופן חלקי בלבד והופחת בשיעור של 20% מהסכום המקורי אשר יעמוד כעת על 160 אלף ש״ח.

מדובר בקנס שהטילה רשות שוק ההון על אייזיק בדצמבר 2023 בסך 200 אלף שקלים, בעקבות העברת מניותיו בחברה הפרטית של אייזיק – סוכנות הביטוח "יונט פיננסים והשקעות", בלי היתר מהרשות לפי החוק, ומבלי שדיווח על העברת מניות בין דורית זו בזמן אמת. הרשות טענה, שלא הגיעה אליה בקשה כזאת לפני העברת המניות. מדובר במניות שאייזיק החזיק ביונט פיננסים והשקעות, בה גם סוכנות הביטוח יונט, דרכה מחזיק אייזיק גם בחברת יונט קרדיט שקרסה וראשיה נחשדים בעבירות חמורות.

מצד אייזיק נמסר, כי מדובר באירוע שהתרחש לפני מספר שנים והוא קדם לחקירה שהתנהלה בשנתיים האחרונות בחברה הציבורית ״יונט קרדיט״. "בעניין הדיווח ומועדו, הסתמך אייזיק על נושאי המשרה ושומרי הסף הרלוונטיים בחברה והם אלו אשר לקחו אחריות על תקלת הדיווח מול הרשות, והפעילו את ביטוח האחריות המקצועית שלהם", נמסר.

הרשות נקטה במקרה זה ביד קשה מאשר במקרים אחרים

עוד נמסר, כי אייזיק מתייעץ עם עורכי דינו האם להגיש ערעור לבית משפט השלום על ההחלטה של רשות שוק ההון בעניינו.

בא כוחו של אייזיק עו״ד ניצן הראל, אמר: ״אנחנו לומדים את החלטת הרשות בעניינו של מר אייזיק. על פניו נראה כי הרשות נקטה במקרה זה ביד קשה מאשר במקרים דומים ואף חמורים יותר בהם הפחיתה בצורה משמעותית,  או ביטלה לחלוטין, עיצומים כספיים שהטילה בגין אי דיווח בזמן אמת של העברת מניות בין דורית״.

x