לומברד אודייר: שווקי המניות בסין התאוששו לאחר השקת חבילת תמריצים מהממשלה

בלומברד אודייר שומרים על זהירות ביחס לכלכלה הסינית – למרות חבילת התמריצים הצפי לשיפור מהותי עדיין נמוך

 

 

 
לומברד אודייר / Image-by-Moondance-from-Pixabayלומברד אודייר / Image-by-Moondance-from-Pixabay
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/09/2024

לומברד אודייר שומרים על זהירות ביחס לכלכלה הסינית – למרות חבילת התמריצים הצפי לשיפור מהותי עדיין נמוך - ממתינים לתוצאות הבחירות בארה"ב להערכת המשך הכיוון

מומחי הבנק השוויצרי לומברד אודייר ציינו בסקירתם כי שווקי המניות בסין התאוששו לאחר השקת חבילת תמריצים משולבת מצד הממשלה בבייג'ינג. אנו ממתינים לתוצאות הבחירות בארה"ב כדי להעריך מחדש את העמדה הזהירה שלנו כלפי הכלכלה הסינית וההשקעות בה. למשקיעים בעלי סיבולת סיכון גבוהה, המעוניינים להגדיל חשיפה לנכסים סיניים בטווח הקצר, קיימות מספר אפשרויות להשקעות טקטיות.

ב-24 בספטמבר הכריזו הבנק המרכזי של סין, המנהל הלאומי לרגולציה פיננסית, ורשות ניירות הערך של סין, על חבילת צעדים לעידוד הצמיחה. שוק המניות בשנגחאי הגיב בחיוב עם העלייה החדה ביותר מזה ארבע שנים. למרות שמדובר בחדשות חיוביות, השאלה שנותרה פתוחה היא האם חבילת התמריצים החדשה תסמן התחדשות של הכלכלה הסינית ושל הנכסים במדינה.

חבילת תמריצים מפתיעה את השוק

בלומברד אודייר מציינים כי החבילה כללה צעדים מעבר לצפוי, בהתחשב בכך שציפו רק להקלות מוניטריות מינוריות ולהתערבויות ברגולציה של מגזר הנדל"ן. הבנק המרכזי חתך את הריבית לטווח הקצר ב-20 נקודות בסיס ל-1.5% וחתך את יחס דרישות הנזילות מהבנקים ב-50 נקודות בסיס. במקביל, הבנק אפשר למפעלים בבעלות המדינה לרכוש בתים לא מכורים והוריד את יחס המקדמה לרכישת דירות שניות מ-25% ל-15%. בנוסף, ניתנה תמיכה לששת הבנקים הגדולים במדינה.

המהלך המרכזי הפתיע – הבנק המרכזי השיק קרן החלפות בשווי 500 מיליארד יואן, שתאפשר למשקיעים מוסדיים לשעבד נכסים סיכוניים כדי לקבל נכסים נזילים. במקביל, קרן נוספת בשווי 300 מיליארד יואן תאפשר הלוואות למימון רכישות חוזרות של מניות. הצעדים המשולבים נועדו לשקם את אמון המשקיעים ולספק תמיכה לשוק המניות.

צעדים נוספים לפני הבחירות בארה"ב אינם צפויים

על אף חבילת התמריצים, הצפי לשיפור מהותי בכלכלה הסינית עדיין נמוך. השוק הסיני ממשיך להתמודד עם מחירי נדל"ן יורדים וחוסר ודאות באשר ליציבות ענף הפיתוח. גם הרעיון של תמיכה פיסקלית משמעותית נדחה כנראה לדצמבר, לפחות עד שיתבררו תוצאות הבחירות בארה"ב.

קיים חוסר עקביות במדיניות של שמירה על יואן חזק לצד התמודדות עם לחצי דפלציה. חבילה רפלציונית רחבה עלולה להחליש את המטבע הסיני, וזהו אתגר מרכזי למדיניות הכלכלית. אם דונלד טראמפ ינצח בבחירות, ייתכן שסין תיאלץ לפעול להחלשת היואן כדי לנטרל את ההשפעות השליליות של מכסים נוספים. מנגד, אם קמלה האריס תנצח, ייתכן שההסרה של חשש המכסים תספק לסין הזדמנות להחזיר את היציבות לשוקיה.

הימנעות מהשקעות טקטיות בנכסים סיניים בשלב זה

בשלב זה, בבנק השוויצרי מציינים כי הם שומרים על חשיפה לנכסים סיניים בהתאם לאינדקסים הגלובליים, אך אינם ממליצים על השקעות טקטיות נוספות. עבור משקיעים בעלי סיכון גבוה, אפשר לשקול מניות צריכה מחזורית ושירותי תקשורת, בעיקר בבורסה בהונג קונג, וכן מניות יוקרה וכרייה. אף על פי שהתמונה לטווח הבינוני נותרה מעורבת, צעדים נוספים לתמיכה בשוק הנדל"ן עשויים להוביל לעלייה במחירים של מניות אלו. משקיעים יכולים גם לשקול נכסים לא סיניים עם חשיפה משמעותית לכלכלה הסינית.
x