מדד מנהלי הרכש עבר למגמת התרחבות בחודש אוגוסט 2024

מדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט עלה בחדות

 

 

 
מדד מנהלי הרכש עלה ב-6.1 נקודות / צילום: Dreamstimeמדד מנהלי הרכש עלה ב-6.1 נקודות / צילום: Dreamstime
 

כלכלני הפועלים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/09/2024

מדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט עלה בחדות ב-6.1 נקודות לרמה של 53.5. רמת המדד עברה להצביע על התרחבות בפעילות. עלייה חדה נרשמה במרבית רכיבי המדד העיקריים. רכיב תפוקות הייצור עלה ב-7.4 נקודות, רכיב ההזמנות המקומיות עלה ב-4.2 נקודות, רכיב ההזמנות ליצוא עלה ב-10.0 נקודות ורכיב התעסוקה עלה ב-0.9 נקודות 


מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, מצביע, בניגוד למגמה בישראל, על התכווצות זה החודש השני, ובחודש אוגוסט הוא ירד לרמה של 49.5 נקודות מ-49.7 נקודות בחודש הקודם. בארה"ב מדד ה-ISM עלה באוגוסט לרמה של 47.2 נקודות מ-46.8 נקודות. מדד מנהלי הרכש בגוש האירו נותר ללא שינוי על רמה של 45.8 נקודות, ומדד מנהלי הרכש בסין (Caixin) עלה לרמה של 50.4 נקודות מ-49.8 נקודות. 

כלכלני בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש בישראל רשם באוגוסט עלייה חדה, זאת לאחר ירידה בחודש הקודם. רמת המדד בישראל בולטת לחיוב בהשוואה למדדי מנהלי הרכש בעולם, זאת בין השאר בשל ירידת הייצור עם פרוץ המלחמה שיצרה נקודת השוואה נמוכה. ההזמנות ליצוא ותפוקות הייצור רשמו החודש עליות מרשימות.


האינדיקטורים הכלכליים שפורסמו עד כה לחודשים יולי ואוגוסט היו חיוביים, ומצביעים על שיפור בצמיחה ברבעון השלישי של השנה. הייצור התעשייתי עלה בחודש יולי ב-1.5% לעומת חודש קודם, ונתוני היצוא התעשייתי לחודש אוגוסט מצביעים על גידול בשיעור חד של כ-13% לעומת יולי. למרות שהנתונים האחרונים הם טובים יחסית, אנו עדיין סבורים שהמשק מתקשה למצות את פוטנציאל הייצור שלו בשל מחסור בעובדים. ההסלמה בצפון בשבוע האחרון צפויה להחריף את מגבלות הייצור בענף.

x