אורבניקה פרסמה טיוטת תשקיף פומבית לקראת הנפקה

אורבניקה ריטייל, המאגדת את החברות אורבניקה והודיס, פרסמה טיוטת תשקיף פומבית לקראת הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב •• ההכנסות המאוחדות של שתי החברות, אורבניקה והודיס, הסתכמו בשנת 2024 בכ-952.4 מיליון שקל, גידול של כ-29.2% לעומת כ-737.1 מיליון שקל בשנת 2023

 

 
יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו הודיס, צילום: רן כהןיאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו הודיס, צילום: רן כהן
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/03/2025

ההכנסות המאוחדות של שתי החברות, אורבניקה והודיס, הסתכמו בשנת 2024 בכ-952.4 מיליון ש"ח, גידול של כ-29.2% לעומת כ-737.1 מיליון ש"ח בשנת 2023.

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר בחנויות זהות של שני המותגים יחד צמח בכ-19.9% ובשנת 2024 והסתכם בכ-1,856 ש"ח לעומת כ-1,548 ש"ח בשנת 2023.

הרווח הנקי המאוחד זינק בכ-82% והסתכם בכ-110.4 מיליון ש"ח לעומת כ-60.6 מיליון ש"ח בשנת 2023.

כיום למותגים 100 חנויות בפריסה ארצית בשטח של כ-56,187 מ"ר, מתוכן 30 חנויות לאורבניקה ו-70 להודיס. 

מטרת ההנפקה היא כניסה לקטגוריות חדשות, הגדלת שטחי המסחר והרחבת פעילות של שני המותגים בישראל.


אורבניקה (פאלו) ריטייל בע"מ, מקבוצת קסטרו-הודיס פרסמה היום טיוטה פומבית של התשקיף לקראת הנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה בת"א. החברה המונפקת, אורבניקה (פאלו) ריטייל, תחזיק במלוא הון המניות של חברת הודיס בע"מ.  

לפי טיוטת התשקיף, לחברות כ- 100 חנויות בפריסה ארצית בשטח של כ-56,187 מ"ר, מתוכן 30 חנויות לאורבניקה ו-70 להודיס. החברות מעסיקות יחד סה"כ 1,186 עובדים. החברות עוסקות במכירה ושיווק של מותגיהן במרכזי קניות שונים ברחבי הארץ, וכן, באתרי הסחר המקוונים שהן מפעילות. 

מטרת ההנפקה היא כניסה לקטגוריות חדשות, הגדלת שטחי המסחר והרחבת פעילות שני המותגים בישראל.

אורבניקה הינה רשת דיסקאונט בקונספט בינלאומי המתמחה באופנת הלבשה, אביזרי אופנה (Accessories) ומוצרי צריכה שונים לשעות הפנאי עם פוטנציאל התרחבות וצמיחה מואצים. לפי טיוטת התשקיף בכוונת אורבניקה לפתוח בשנת 2025 7 חנויות חדשות ולהגדיל את שטחי המסחר מ-34,383 מ"ר נטו לכ-39,605 מ"ר נטו. בשנת 2025 פעילות אורבניקה צפויה לעבור למרלו"ג ייעודי.

חנויות אורבניקה הינן בדרך-כלל חנויות גדולות, בשטחים בגודל ממוצע של כ-2,000 מ"ר כאשר כ-1,700 מ"ר מתוך השטח כאמור בממוצע מוקדשים לתחום פעילות אופנת ההלבשה והיתרה לתחום פעילות אביזרי אופנה. מוצרי החברה בתחום פעילות אופנת ההלבשה משווקים ונמכרים תחת המותג 'אורבניקה' ותחת מותגי הספק הקנדי YM Inc.

הכנסות אורבניקה בשנת 2024 צמחו בכ-31% והסתכמו בכ-603.7 מיליון ש"ח לעומת כ-459.8 בשנת 2023.

הכנסות אורבניקה ברבעון הרביעי לשנת 2024 צמחו בכ-41% הסתכמו בכ-181.7 לעומת כ-128.7 ברבעון המקביל אשתקד.

הודיס הינו מותג בייסיק אופנתי, מגוון, צעיר ואיכותי במחיר תחרותי המתמקד ב- 3 קטגוריות:   Active – בגדי ספורט, Basic Fashion - קולקציות בייסיק אופנתיות שמתחלפות בכל עונה ו- Commodity Basic - פריטי בייסיק שנצרכים לאורך כל השנה. 

חנויות רשת הודיס הוקמו כחנויות קטנות יחסית, בשטחים בגודל ממוצע של כ-95 מ"ר נטו, אולם החל משנת 2019 פעלה החברה לפתיחה ולהסבה של חנויות בקונספט עיצובי חדש בשטחים של כ-120 מ"ר נטו והחל משנת 2023 פעלה לפתיחת חנויות בעיצוב חדשני בגודל של כ-200 מ"ר. הודיס מתכננת כניסה לקטגוריות חדשות לצד הרחבת חנויות קיימות. בכוונת הרשת לפתוח 5 חנויות חדשות בשנת 2025 ולהסב 4 חנויות נוספות לקונספטים החדשים ולהגדיל את שטחי המסחר מ- 8,367 מ"ר נטו ב-2024 ל-9,334 מ"ר נטו בשנת 2025.

הכנסות הודיס בשנת 2024 צמחו בכ-26% והסתכמו בכ-348.6 מיליון ש"ח לעומת כ-277.3 בשנת 2023.

הכנסות הודיס ברבעון הרביעי לשנת 2024 צמחו בכ-24% והסתכמו בכ-121.3 לעומת כ-98.1 ברבעון המקביל אשתקד.

לאורבניקה (פאלו) ריטייל, החברה המועמדת להנפקה, הנהלה מנוסה בעלת מיקוד עסקי חזק הנשען על חזון ארוך טווח. יוסי גביזון, מייסד ובעלים ומנכ"ל מותגי קבוצת קסטרו-הודיס, מומחה בתחום הסיטונאי והקמעונאי עם 30 שנות ניסיון ברכש בשווקי חו"ל ובאופנה. 

יאיר אוחיון, יו"ר החברה, מכהן כמנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס עם ותק של 15 שנים בקבוצה כמנכ"ל וכסמנכ"ל הכספים. 

מריאנו קרפ, מנכ"ל החברה, מכהן כמנכ"ל המותג אורבניקה עם ותק של 20 שנים כמנכ"ל בקבוצת קסטרו-הודיס. ניצן ישראלי, משנה למנכ"ל, מכהן כמנכ"ל מותג הודיס עם ותק של  16 שנים כמנכ"ל בקבוצת קסטרו הודיס. איתמר בלום, סמנכ"ל הכספים, מכהן כסמנכ"ל הכספים בקבוצת קסטרו-הודיס.

תוצאות שנת 2024

במסגרת טיוטת התשקיף, פרסמו אורבניקה והודיס את תוצאותיהן הכספיות המאוחדות לשנת 2024. ההכנסות המאוחדות של שתי החברות, אורבניקה והודיס, הסתכמו בשנת 2024 בכ-952.4 מיליון ש"ח, גידול של כ-29.2% לעומת כ-737.1 מיליון ש"ח בשנת 2023. עיקר הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות, לצד גידול במצבת החנויות ובשטחי המסחר.

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של שני המותגים יחד צמח בכ-15.6% והסתכם בשנת 2024 בכ-1,803 ש"ח לעומת כ-1,559 ש"ח בשנת 2023.

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר בחנויות זהות של שני המותגים יחד צמח בכ-19.9% והסתכם בכ-1,856 ש"ח לעומת כ-1,548 ש"ח בשנת 2023.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-543 מיליון ש"ח (כ-57% מההכנסות), גידול של כ-34% לעומת כ-405.2 מיליון ש"ח (כ-55% מההכנסות).

הרווח התפעולי הסתכם בכ-169.9 מיליון ש"ח (כ-17.8% מההכנסות), גידול של כ-81.3% לעומת כ-93.7 מיליון ש"ח (כ-12.7% מההכנסות) בשנת 2023.

ה-Ebitda צמח בכ-55% והסתכם בכ-242.7 מיליון ש"ח (כ-25.5% מההכנסות) לעומת כ-156.5 מיליון ש"ח (כ-21.2% מההכנסות) בשנת 2023.

הרווח הנקי זינק בכ-82% והסתכם בכ-110.4 מיליון ש"ח לעומת כ-60.6 מיליון ש"ח בשנת 2023. 
 

לגרף קסטרו לחצו כאן

42 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 16.63 מיליון בקסטרו
קרנות נאמנות שמחזיקות את קסטרו. לרשימה המלאה

x