עזריאלי מוכרת את סופרגז לאלקו, לפי שווי פעילות של למעלה ממיליארד שקל

זהו צעד נוסף במימוש אסטרטגיית קבוצת עזריאלי להתמקד בליבת פעילות הנדל"ן המניב;
לקרנות המשקיעות בעזריאלי לחץ כאן 
 

 

 
 

קרן מרדכי צילום: זיו קורן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/07/2019

לקרנות המשקיעות בעזריאלי לחץ כאן 
 
קבוצת עזריאלי הודיעה, כי נחתם הסכם למכירת מלוא החזקותיה בגרנית הכרמל אשר מחזיקה בבעלות מלאה בסופרגז, לחברת אלקו, בתמורה ל-1,017 מיליון ₪, בניכוי החוב הפיננסי נטו של גרנית, סופרגז וחברות הבת שלה. 
 
סופרגז היא החברה המובילה בארץ להפצה ולשיווק גז בישראל. החברה, הפועלת משנת 1953, מתמחה בתכנון, הקמה ושיווק של מערכות גז ללקוחות לכל מגזרי הפעילות במשק: ביתי ,חקלאי, מסחרי ותעשייתי. החברה משרתת כחצי מיליון לקוחות והיא ספקית הגז הבלעדית לכוחות הביטחון, צה"ל, משטרה ושב"ס מזה שנים רבות. קבוצת עזריאלי רכשה את סופרגז בשנת 2006 (כחלק מעסקת רכישת גרנית הכרמל) ומאז פעלה להשבחת הפעילות וכניסה לתחומים חדשים, בהם שיווק גז טבעי, ואנרגיה סולארית, פעילות אותה מכרה ברווח משמעותי באוגוסט 2014.
 
על פי תנאי ההסכם, במועד החתימה תשלם אלקו סך של 10 מיליון ש"ח כמקדמה על חשבון התמורה. ככל שהעסקה לא תושלם, עד ליום 31 באוקטובר 2019, תשלם אלקו סכום נוסף של 40 מיליון ש"ח על חשבון התמורה. במועד השלמת העסקה תועבר יתרת התמורה, בניכוי סך של 250 מיליון ש"ח ("התמורה הנדחית"). סכום התמורה הנדחית ישולם ב-7 תשלומים שנתיים החל מתום 12 חודשים, ממועד השלמת העסקה .השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים.
 
ככל שהעסקה תושלם ביום 31 באוקטובר 2019, הרווח המשוער (אחרי מס) שתרשום החברה הינו בסך של כ-355 מיליון ש"ח.
 
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "מכירת חברת סופרגז מהווה עבורנו עסקה מוצלחת בשני היבטים: התמורה המצוינת, הנובעת במידה רבה מההשבחה שביצענו לאורך השנים בסופרגז והצמיחה בפעילותה של סופרגז, וכן המשך מימוש האסטרטגיה שלנו, שעיקרה התמקדות בפעילות הליבה בתחום הנדל"ן המניב. במסגרת זו כבר מימשה הקבוצה את אחזקותיה בטמבור, בסונול ובמתקן ההתפלה - דרך הים".
 
עוד הוסיף חנקין, כי "רק לפני מספר ימים הודענו על השקעה בחברה מתחום ה-Data Centers הגלובלי, תחום הנמצא בליבת פעילות הנדל"ן המניב, והינו בעל תשואות אטרקטיביות ופוטנציאל צמיחה אדיר. לצד זאת, אנו ממשיכים כל העת ליזום ולפתח את תחומי המסחר, המשרדים והדיור המוגן ולמנף את העוצמה והיכולות של הקבוצה על מנת לייצר ערך מוסף לבעלי המניות".
 
ליוו את העסקה מטעם עזריאלי עורכי הדין מיקי ברנע, יובל לזי ואילן בלומנפלד, ממשרד ברנע ג'פה לנדה ושות' ורו"ח ניתאי טל.

 

x