דאטה הוא הזהב החדש: השקעות בתחום הן פתיחת חלון הזדמנויות לעתיד

משקיעים משתפים באתגרים וההזדמנויות בתחום ההשקעות בדאטה, בכנס hayaData

 

 

 
פאנל השקעות בעולם הדאטה כנס hayaData,  צילום: יח״צפאנל השקעות בעולם הדאטה כנס hayaData, צילום: יח״צ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/09/2024

בשנת 2024, ההשקעות הכספיות בחברות בתחום הדאטה, ובמיוחד במרכזי נתונים, ממשיכות לעלות בהתמדה, עד אמצע שנת 2024, כ-22 מיליארד דולר הושקעו בדאטה סנטר ברחבי העולם, כאשר ארה"ב ואירופה אמונות על רוב ההשקעות. ארה"ב מובילה עם 69% מהסך הגלובלי (כ-15 מיליארד דולר), בפאנל על השקעות בעולמות הדאטה, כחלק מכנס  hayaData ביוזמת חברת Riskified עם למעלה מ- 1000 משתתפים. באירוע משתתפות ומשתתפים מחברות מובילות בתעשיית ההיי־טק הישראלית. בהן Google Cloud ,Rivery ,AppsFlyer ,Twingo ,Double Verify ,eBay ,Firebolt ועוד.

הפאנל התקיים בהנחיייתה של מעין מנלה, עיתונאית כלכלית ועורכת מדור קריירה, בהשתתפותתם של: ענבל שינפלד, משקיעת אנג׳ל ו- Helios Chief of Staff at, רננה אשכנזי, שותפה בקרן הון סיכון גרוב ונצ'רס, יאיר שניר. שותף-מנהל בקרן Dell Technologies Capital, ובועז מוריס, Principal, Qumra Capital.

לשאלת המנחה - מה אתם מחפשים בהשקעה בעולמות הדאטה כמחזיקים בכסף שמניע את התעשייה? יאיר שניר, שותף-מנהל בקרן Dell Technologies Capital: "האתגר הוא למצוא חברות שנותנות ערך לארגון, דאטה הוא קריטי ומהווה את הדלק לבינה המלאכותית. האתגר הוא למצוא חברות שמייצרות ערך אמיתי שמאפשר ללקוחות לעשות שימוש נרחב עד כדי יצירת תלות בטכנולוגיות. לעומת זאת הבהירה רננה אשכנזי, שותפה בקרן הון סיכון גרוב ונצ'רס, והדגישה: "בראש ובראשונה כל משקיע מחפש כסף. מדובר על רצון להחזרים גדולים, צוות טוב, ויכולת לבנות. ועכשנו השאלה היא כיצד ניתן לייצר זאת כי בסופו של דבר אין לדעת איזו טכנולוגיה תפרוץ". הוסיף, בועז מוריס, Principal, Qumra Capital: "ישראל הצליחה להשיג הרבה חברות SaaS שהפכו למומחיות. הדאטה הזו יכולה להרחיב את המוצר ובכך להתרחב בשוק. חברות אשר ממוקדות על תעשיות מסוימות יישארו בטוחות". 

הצורך בנטוורקינג ורעיון שמגלם בתוכו חזון

כמו כן הדגישה ענבל שינפלד, משקיעת אנג׳ל ו- Helios Chief of Staff at: "אני משקיעה בשלב הראשון ועבורי מדובר על יציאה למסע מורכב מעבר לדימיון וחזון, זה גם לדעת מי אתם ואיזה אנשים אתם, והאם אנשים ילכו אחריכם. הדרך הכי טובה להיות יזמים היא להתחיל דווקא בתוך ארגונים כשכירים. לבנות מוניטין ולייצר נטוורקינג. זאת על מנת כשיגיע שלב היציאה החוצה – למשקיעים יבינו שמדובר ברעיון שכדאי להשקיע בו. 

באיזה אופן קרנות הצמיחה יכולות להוביל?

בועז מוריס, Principal, Qumra Capital: "קרנות צמיחה מביאות תובנות אמיתיות גם ברמה הגלובאלית. יש לנו דאטה על כל שלב בהקמת עסק, ואפשר לסייע ולתת תובנות לאורך הדרך שיספקו נקודת פתיחה טובה יותר בעולם השטוח והתחרותי כיום". 

עתיד התחום בשנים הקרובות

ענבל שינפלד, משקיעת אנג׳ל ו- Helios Chief of Staff at: "אנשי דאטה צריכים לחשוב האם מה שהם אוספים ייתן ערך מוסף לארגון, איך הם מעבדים ומנגישים את הדאטה ללקוחות הקצה. לא רק לאסוף דאטה או לייצר אותה אלא דאאטה שעושה שכל ומתקשרת עם האנושות. לא אחת שמייצרת מחסני שרתי אחסון שאף אחד לא צריך". 

לדבריה של רננה אשכנזי, שותפה בקרן הון סיכון גרוב ונצ'ר קשה לדמיין שיהיו ארגונים שלא יהיו מושפעים משילוב של דאטה וג'נרטיב AI. נראה כי תחום הדאטה מציג פוטנציאל צמיחה ארוך טווח. תחומים כמו בינה מלאכותית יוצרת ו- Machine Learning זוכים לעניין רב ולהשקעות מוגברות, מה שמבהיר עוד יותר את הצורך בתשתיות ניהול מידע מתקדמות.

כנס hayaData הוא כנס קהילתי וללא מטרות רווח המתקיים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב, ביוזמת והובלת חברת Riskified עם למעלה מ- 1000 משתתפים. זוהי השנה הרביעית שהכנס מתקיים והוא נועד לשיתוף ידע מקצועי בין נשות ואנשי הדאטה בתעשיית ההיי־טק בישראל. באירוע משתתפות ומשתתפים מחברות מובילות בתעשיית ההיי־טק הישראלית. בהן Google Cloud Rivery ,AppsFlyer ,Twingo ,Double Verify ,eBay ,Firebolt ועוד.

x