המסחר נפתח בירידות שערים שנמשכו עד סביב 12 בצהריים

מדד ת"א-35 ות"א-125 עלו כ- 0.3%. מדד ת"א-90 עלה כ 0.2%

 

 

 
הסקירה היומית של שוק ההון / תמונה: AI פאנדרהסקירה היומית של שוק ההון / תמונה: AI פאנדר
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני"ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/09/2024

הסקירה היומית של שוק ההון ליום שני 30.9.2024

שוק המניות

המסחר נפתח בירידות שערים שנמשכו עד סביב 12 בצהריים, ולאחר מכן השוק שינה כיוון והירידות התמתנו ובשעות אחר הצהריים הירידות נמחקו והשוק עבר לעליות – יום שביעי רצוף.

מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

מדד ת"א-35 ות"א-125 עלו כ- 0.3%. מדד ת"א-90 עלה כ 0.2%.

במדד ת"א-125 בלטו אלקטריאון (4.6%+) וישרס אחזקות (3.5%+).

בארה"ב נפתח שבוע המסחר במגמה מעורבת, ורוב הדואליות הגדולות רושמות נכון לעכשיו תשואה חיובית. באירופה ירידות שערים בכל הבורסות המובילות, בולט CAC 40 הצרפתי עם ירידה של כ-1.8%.

חברת המכשור הרפואי בריינסווי זינקה 10.2% לאחר שהודיעה על הקצאה פרטית שתבצע ל-Valor Equity Partners, קרן השקעות אמריקאית שמשקיעה בחברות צמיחה וברקורד שלה חברות כמו Tesla ו-SpaceX. החברה שדיווחה החודש על הסכמים בארה"ב ועם משרד הביטחון הישראלי עלתה החודש 18.3% ומתחילת השנה 47%.

ריט הנדל"ן הזר סטרוברי פילדס אינק שרשם מניותיו ברישום כפול באפריל האחרון בלט היום עם עלייה של כ-19.5%. 

לוזון רונסון שבשליטת עמוס לוזון, שבתחילת השנה השלימה הנפקת אג"ח לציבור בריבית שנתית 8.15% תמורת 206 מיליון שקל, פרסמה דוח הצעת מדף להנפקת מניות. החברה מעוניינת לגייס כ-312 מיליון שקל לפי שווי של כ-1.2 מיליארד שקל.

אוגווינד העוסקת באגירת אנרגיה עלתה היום 7% וטיפסה בשבוע האחרון ביותר מ-50%. החברה דיווחה בשבוע שעבר על הקצאה פרטית במסגרת הסכמי השקעה לבעלי עניין.

שותפות אנרג'יאן, שרק אתמול זינקה 8.9% במחזור גבוה בזכות השמדת טילי חוף-ים של חיזבאללה שאיימו על מאגרי הגז תנין וכריש הצפוניים שבשליטתה, רשמה היום ירידה חדה של 7% במחזור ענק של כ-43 מיליון שקל.

מדדים ענפיים בולטים

מדד ת"א בנקים-5 עלה היום 1%. בלטה מניית לאומי עם עליה של כ-1.7.

ת"א-ביטוח הוסיף כ-0.8%.

המדד שבלט הכי הרבה היום הוא ת"א ביומד שעלה 1.7% בזכות אבוג'ן (12.9%) בזכות דיווח כי חברה מוחזקת לביא ביו קיבלה מענק מרשות החדשנות לקדם את פיתוח הטכנולוגייה שלה, ובריינסווי (10.2%+) שהוזכרה לעיל.

שוק איגרות החוב

מחזור מסחר גבוה של כמעט 5 מיליארד שקל בשוק האג"ח

עליות קלות של עד כרבע האחוז במדדי התל-בונד.

עליות גם במדדי התל גוב, שהגיעו עד כ-0.4% במסלול צמוד המדד לטווח ארוך.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה

בהמשך לדיווח של הראל ביטוח מתחילת ספטמבר על מו"מ לרכישת מלוא הונה של גמלא הראל, עדכנה היום הראל כי נחתם ההסכם לרכישת גמלא בתמורה למזומן בסך 560 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה ימחקו מניותיה של גמלא הראל מהבורסה.

גילת רשתות לווין דיווחה על הרחבת חוזה לאספקת שירותים למפעילת לווינים מובילה באסיה-פסיפיק.

המשביר לצרכן התקשרה בהסכם עקרונות עם Global-E הישראלית להשקעה בחברה משותפת חדשה שיקימו לצורך הפעלת מותג Kenneth Cole באיחוד האירופאי ובבריטניה.

גלובל-אי, העוסקת בתחום פלטפורמות אי-קומרס, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-6.4 מיליארד דולר.

x